English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
بهره گیری از آموزه های اصیل فرهنگ ایرانی – اسلامی در حوزه حقوق کودک

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری - رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک اصفهان با اشاره به پیشینه درخشان استان اصفهان در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی تأکید کرد این استان باید در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی بیش از پیش بدرخشد و ما باید از آموزه­های اصیل فرهنگ ایرانی - اسلامی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی بهره بگیریم. وی افزود با دعوت از مردم و نهاد­های مردمی می توانیم به اهداف بلند خود در این زمینه دست یابیم. دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اینکه حمایت از حقوق کودکان وظیفه شورای هماهنگی وزارت دادگستری است تأکید کرد: خوشبختانه از دو سال قبل مراجع متناظر استانی حقوق کودک در استانداری‌ها تشکیل شده و مسئولیت آن با مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ها می باشد و معاون سیاسی اجتماعی استانداری نیز رییس این شورا است تا با هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم آینده روشن‌تری را برای کودکانمان ترسیم کنیم. وی با اشاره به سفرهای استانی خود و هیأت همراه تأکید کرد این گونه سفرها در همین راستا تحقق می یابد زیرا ما باید خلاءها و مشکلاتی که بیشترین حجم آسیب های اجتماعی را تشکیل می دهند شناسایی و برای رفع آن چاره ای بیندیشیم. وی در ادامه با اشاره به شعار سال جاری مرجع که « حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان» می باشد تأکید کرد باید از همه امکانات خود استفاده کنیم تا پایان امسال دیگر کودک کار و خیابان نداشته باشیم. وی در زمینه اجرای سند ملی حقوق کودک که مرجع ملی قصد دارد آن را با همکاری دستگا­ها و مراجع متناظر استانی اجرا نماید تأکید کرد اجرای برنامه عمل مشترک یا همان سند ملی حقوق کودک در بازه زمانی ده ساله که دو سال آن گذشت یعنی در افق 1404 باید کودکان ایران زمین را به جایگاه شایسته خود برساند.

در ادامه نوروزی شهردار اصفهان بحث حقوق شهروندی و حقوق بشر را مورد نیاز جوامع دانست و تأکید کرد برای ساختن شهری سالم ابتدا باید شهروند سالم داشته باشیم و برای حل همه مسائل همکاری لازم را انجام خواهیم داد. در پایان آقای طباطبایی – معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن خیر مقدم به جناب آقای دکتر عباسی و هیأت همراه از تلاش های اجرایی برای ترویج و ارتقاء حقوق کودک قدردانی و بر ادامه تلاش مجدانه همکاران تأکید نمود.

در ابتدای این مراسم نیز اعضای شورای متناظر حقوق کودک در استان اصفهان گزارشی از فعالیت ها و عملکرد خود در زمینه حقوق کودک ارائه نمودند.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/02/25 - 23:18
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک