English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
اصفهان پایگاه فرهنگ، اخلاق و حقوق شهروندی است

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، دکتر محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در ادامه سفرهای استانی خود به استان اصفهان سفر کرده با مهندس مهرعلیزاده – استاندار اصفهان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر عباسی با اشاره به پیشینه تمدنی اصفهان و نقش و جایگاهی که در دوره صفویه برای محتسب در نظر گرفته بودند پیگیری اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی را یکی از وظایف محتسب برشمرد و تأکید کرد : امروز اصفهان به عنوان پایتخت نوین تمدن اسلامی باید به جایگاه واقعی خود دست یابد. یکی از عرصه های مغفول مانده ای که زمینه احیای این تمدن درخشان را فراهم می کند حقوق بشر اسلامی است. پرداختن به مباحث حقوق شهروندی که وظیفه امروز ماست در کنار مباحث حقوق بشر اسلامی که اوصاف عالیه یک جامعه مدنی اسلامی را در تمدن نوین اسلامی رقم می زند از جمله مباحث مهمی است که اصفهان می تواند برای تحقق آن نقش محوری داشته باشد.

ظرفیت های بالقوه و اراده مصمم جناب عالی، دانشگاه­ها، شهرداری و شورای اسلامی شهر و مردم خوب و همیشه در صحنه اصفهان می توانند آینده روشنتری را برای ارتقای حقوق شهروندی و کنترل آسیب­های اجتماعی رقم بزنند. یکی دیگر از مباحثی که استانداری به عنوان مرجع متناظر استانی فعالیت های چشمگیری انجام داده حقوق کودک است. کودکان و نوجوانان ما باید به جایگاه شایسته خود دست یابند که امیدواریم با مدیریت عالی جناب­عالی در استان شاهد تحول چشمگیری در عرصه حقوق حقوق شهروندی  و حقوق کودک باشیم. دکتر محسن مهرعلیزاده – استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید تأکید کرد چالش های زیادی فراروی جامعه ما خصوصاً استان ماست که باید با درایت و تدبیر آن­ها را مدیریت کنیم. موضوع آسیب های اجتماعی یکی از این چالش هاست و کودکان به عنوان آینده سازان جامعه ما دارای وضعیتی خاص هستند که باید توجه ویژه­ای به آن­ها داشته باشیم. وی افزود آموزش و ترویج حقوق شهروندی نقش بسزایی در کنترل آسیب های اجتماعی دارد و ما آمادگی داریم مباحث حقوق بشر اسلامی، حقوق شهروندی و حقوق کودک را در استان اصفهان که جایگاه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است را با قوت دنبال کنیم.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/02/25 - 23:25
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک