English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کودکان را از حداقل های آموزشی محروم کرده ایم

دکتر محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری: ما کودکانمان را از حداقل های آموزشی محروم کرده ایم و آموزش خود مراقبتی به کودکان را باید از خانواده آغاز کرد .

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری به نقل از ایرنا، دکتر محمود عباسی روز یکشنبه در واکنش به حادثه دبیرستان پسرانه تهران گفت: آموزش حق کودکان است و وقتی می گوییم «حق» یعنی در برابر آن تکلیف وجود دارد .
وی ادامه داد: خانواده ها، مدارس و دولت در مقابل حق آموزش کودکان تکلیف دارند؛ چه کسی باید پاسخگوی این فاجعه و جنایت علیه کودکان باشد. بی تردید برخورد قوه قضائیه در قبال مرتکب این جرم و جنایت قطعی است و او به سزای اعمال خود خواهد رسید اما آیا این پایان راه است .
عباسی با طرح سوالاتی خاطر نشان کرد: آیا مجازات مجرم مشکلات روحی و روانی کودکان مظلوم و قربانی این جنایت را التیام خواهد بخشید. خانواده ها و مدارس و معلمانی که کودکان و دانش آموزان را در برابر اینگونه حوادث به سلاح علم و دانایی مسلح نکرده اند مسئولیتی ندارند؟
دبیر مرجع ملی حقوق کودک اظهار داشت: باید از این تجربه های تلخ درس بگیریم و زمینه پیشگیری از اینگونه حوادث که سایه شوم آن همواره همراه کودکان مظلوم و قربانی است، فراهم کنیم .
عباسی گفت: خانواده ها و مدارس باید آموزش خود مراقبتی به کودکان را در اولویت قرار دهند البته بدون شک این آموزش ها باید در پرتو آموزه های دینی و اخلاقی انجام شود و خانواده ها و مدارس هم خود آموزش ببینند. اخلاق گمشده امروز جامعه ماست که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/03/20 - 13:5
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک