English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
نقش وکلا در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت است

دکتر محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: نقش وکلا در حفظ و ارتقاء حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری در جریان سفر معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و هیات همراه به استان ایلام، نشست تخصصی با عنوان حقوق شهروندی در کانون وکلای دادگستری استان ایلام برگزار شد .
عباسی در جمع وکلای دادگستری ضمن ابراز خرسندی از توجه جامعه وکلا به مقوله حقوق شهروندی، نقش آنان را در ترویج و ارتقاء این مفهوم در جامعه بسیار اثرگذار دانست و بر این نکته که وکلا به عنوان حامی اجرای حق و عدالت می توانند بیش از پیش به مردم مساعدت کنند تاکید کرد .
وی همچنین تاکید کرد: کلینیک های حقوق شهروندی بهترین امکان را برای خدمت وکلا به شهروندان فراهم می نماید 
عباسی در ادامه افزود: با تشکیل کمیته حقوق شهروندی در شورای اسلامی شهر ایلام که رئیس کانون وکلای استان هم یکی از اعضاء آن است و نقش برجسته ای در تعیین خط مشی و راهبری کلینیک های حقوق شهروندی دارد، زمینه خدمتگزاری مطلوب تر در چهارچوب معاضدت حقوقی برای وکلا و کارآموزان وکالت را فراهم کرده ایم و این امر بدون تردید موجب ارتقاء جایگاه وکلا در بین مردم می شود. وقتی مردم وکلا را در میان خود ببینند و وقتی وکلا خود را در بین مردم ببینند با درد مردم بیشتر آشنا می شوند و این امر علاوه بر اینکه تغییر نگرش اجتماعی به وکلا را به همراه دارد در روحیه خدمتگزاری وکلا و کارآموزان وکالت هم اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. ما همه در یک جامعه زندگی می کنیم. همه اعضاء یک خانواده هستیم و باید برای آینده روشنتر و فردای بهتر جامعه خود همه هم و غم خود را به کار بندیم .
در این نشست سه ساعته وکلا و حاضرین در جلسه به طرح دیدگاه های خود پرداختند .
همچنین در این نشست کریمی، رئیس کانون وکلای استان ایلام توضیحاتی در خصوص کانون وکلای استان و برخی فعالیت ها و برنامه های این کانون و بیان مشکلات کانون وکلای استان پرداخت و یکی از مشکلات موجود در استان را کمبود دفاتر الکترونیک خدمات قضایی عنوان کرد .
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و کانون وکلای دادگستری ایلام به امضا رسید .

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/04/31 - 17:17
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک