English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
بازدید معاون وزیر دادگستری و هیات همراه از مناطق حاشیه نشین شهر ایلام

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، عرفانی مقدم مدیرکل حقوق شهروندی این وزارتخانه، معاون مدیرکل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و منفرد کارشناس دفتر حقوق بشر پس از ورود به ایلام بلافاصله با همراهی نوذری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، مهندس کرمی، معاون عمرانی استانداری، صادقیان شهردار ایلام، شادیوند،¬ مدیرکل دفتر بانوان، خانواده و کودک استانداری، معاون دادستان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مدیران استانی از مناطق حاشیه نشین و محروم شهر ایلام بازدید و با مشکلات محرومان این مناطق آشنا شدند. مواردی چون تصرف غیرمجاز اراضی منابع طبیعی، بافت ناکارآمد شهری، مهاجرت روستاییان فقیر به حاشیه شهرها و وضعیت نامناسب استانداردهای زندگی در این مناطق بخصوص برای کودکان مهمترین آسیب¬های اجتماعی این مناطق است 
مواردی چون ایجاد پایگاه خدمات اجتماعی و مجتمع فرهنگی در منطقه بام برز ایلام در راستای طرح بازآفرینی شهری در حال اجرا است که با تکمیل آن ساکنان محل از جمله کودکان به خدمات متعددی دسترسی پیدا خواهند کرد. در این بازدید عباسی ضمن صحبت مستقیم با مردم این مناطق در جریان مشکلات و مسائلی که حاشیه‌نشینان ایلام با آن مواجه هستند قرار گرفت .
معاون وزیر دادگستری ضمن اشاره به اهمیت توجه به مناطق حاشیه نشین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ کرامت و حقوق شهروندان از مسئولین خواست که از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور خدمت¬رسانی به این مناطق بخصوص کودکان ساکن این منطقه استفاده کنند .
در این بازدید معاونان استاندار، شهردار ایلام، مدیرکل بهزیستی استان و مجریان طرح¬های عمرانی گزارشی از فعالیت¬ها و اقدامات انجام شده برای مناطق محروم و حاشیه نشین شهر ارائه کردند .
در پایان عباسی بر ضرورت حمایت دولت از مناطق محروم و استان¬های کمتر توسعه یافته نظیر ایلام تاکید کرده و افزود: ما شاهد هشت سال مقاومت مردم صبور، صمیمی و شهید پرور این استان بوده¬ایم و این مردم ولی نعمت ما هستند که حمایت از حقوق آنان وظیفه ماست .

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/04/31 - 17:21
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک