English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کودکان کار و خیابانی امسال باید ساماندهی شوند

دکتر محمود عباسی -رییس ااتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: امسال سال ساماندهی کودکان کار و خیابانی و تا پایان سال باید زمینه ای فراهم شود که شاهد وجود این معضلات در کشور نباشیم.

 

دکتر محمود عباسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا حضور کودکان کار و خیابانی در چهارراه ها بیشتر شده و چه کسی مسئول جمع آوری اینهاست؟ افزود: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک امسال را به عنوان سال حمایت از کودکان کار و خیابان نامیده و تکلیف دستگاه ها در جمع آوری این کودکان مشخص و مدیریت آن با وزارت تعاون و رفاه اجتماعی است .
وی گفت: وزیر تعاون و رفاه اجتماعی ، رئیس کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان است و دستگاه های دیگر نیز باید همکاری کنند .
معاون وزیر دادگستری افزود: مدیریت این موضوع در شهرستان ها نیز به عهده سازمان بهزیستی است و شهرداریها نیز وظایفی دارند که باید به تکالیف خود عمل کنند .
عباسی گفت: ما به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ، اقدامات صورت گرفته در این خصوص را رصد و پایش می کنیم و برخی دستگاه ها در ساماندهی این کودکان مشکلاتی داشتند که تاحد زیادی رفع شد و امیدواریم این ساماندهی تا پایان سال انجام شود .
وی گفت: البته بخشی از این کودکان اتباع خارجی هستند که وزارت کشور در این خصوص مسئولیت دارد و باید گام بردارد .
معاون وزیر دادگستری گفت: وضع موجود شایسته کودکان ما نیست و باید برای رفع این معضلات همه دستگاه ها دست به دست هم دهند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/05/10 - 13:7
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک