English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
توجه به حقوق زنان نقش مهمی در ارتقای سلامت خانواده و جامعه دارد

دکتر محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: توجه به حقوق زنان نقش مهمی در ارتقای سلامت خانواده و جامعه دارد.

 

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل در جلسه افتتاحیه همایش ملی حقوق سلامت زنان با گرامی داشت هفته ملی سلامت زنان تأکید کرد: زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند و سلامت آنان زیربنای سلامت خانواده ها و جوامع است و مشکلات آنان بر سلامت جسمی و بویژه سلامت روان خانواده، جامعه و نسل های بعدی تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: عوامل بیولوژیکی، اجتماعی، فرهنگی، مشکلات اقتصادی و تأثیر آن ها بر سلامت زنان، قانونگذاران را ملزم به توجه ویژه به وضعیت بهداشتی و سلامتی زنان می کند. سلامت با همه جوانب آن از حقوق اولیه انسانی است . سلامت زنان نقش مهمی در ارتقای سلامت خانواده و جامعه دارد. به همین جهت حمایت از این حق و تأمین سلامت بیولوژیکی، روانی و اجتماعی زنان از وظایف اصلی دولت ها محسوب می شود .
عباسی در ادامه افزود: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی سلامتی صرفاً به معنای فقدان بیماری و معلولیت نیست بلکه وجود رفاه و آسایش کامل جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی به معنای سلامت است.
وی با استناد به اصول مختلف قانون اساسی بخصوص اصل بیست و یکم و بیست و نهم برخورداری از حق تأمین اجتماعی، بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت های پزشکی و بیمه همگانی را از جمله حقوق بنیادیـن آحـاد جامعه بویژه زنان برشـمرد که در تمامی جهات آن با رعایت موازین اسلامی باید تأمیـن گـردد.
عباسی در خاتمه افزود: منشور حقوق شهروندی نیز در مواد مختلف از جمله مواد ۳، ۹۰ حق بر سلامت زنان را به رسمیت شناخته و توجه به آن را از ضرورت های اساسی می داند.

 
 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/08/01 - 12:7
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک