English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تفاهم نامه همکاری بین وزارت دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منعقد شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به امضاء محمود عباسی و حمیدرضا خالدی رسید.
این تفاهم نامه که به منظور بسط و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین به امضاء رسید، زمینه را برای انجام همکاری های مشترک در زمینه مباحث و موضوعات مورد تفاهم فراهم می کند.
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این نشست ضمن تقدیر از توجه ریاست و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به مقوله آموزش، ترویج و ارتقاء حقوق شهروندی، این تفاهم نامه را زمینه مناسبی برای نزدیک تر شدن اساتید، دانشجویان و به طور کلی جامعه دانشگاهیان به بخش های مختلف اجرایی نهادهای حاکمیتی دانست و استفاده از ظرفیت دانش و تجربه دانشگاهیان را فرصت مغتنمی برای دستگاه های اجرایی در راستای شکوفایی هرچه بیشتر و تدبیر بهتر در انجام تکالیف و وظایف این دستگاه ها دانست.
وی در ادامه ضمن گرامی داشت سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی در سال ۱۳۹۵ توسط رئیس جمهور محترم، ابلاغ منشور را گامی بلند و مهم برای توجه بیشتر به حفظ و رعایت بیش از پیش حقوق شهروندان عنوان نمود و مواد آن را تاکید و تدوینی بر مصادیقی دانست که در قوانین اساسی و عادی کشورمان مورد توجه قرار گرفته است.
عباسی در ادامه ضمن گرامی داشت روز جهانی عاری از خشونت و افراط گرایی، ضمن محکوم کردن اقدامات ضد انسانی و افراط گرایانه نظام استکباری که در عرصه بین المللی موجبات نقض فاحش حقوق افراد را به همراه دارد، این اقدامات را مصداق بارز نقض اخلاق و کرامت ذاتی انسان ها دانست.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در پایان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در چهارچوب تفاهم نامه فی مابین از اقدامات و فعالیت های انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز تقدیر کرد و با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تولیت پدافند غیر عامل را بر عهده دارد تاکید کرد: پدافند غیر عامل یکی از مصادیق برجسته حقوق شهروندی است.
در این جلسه خالدی، رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد گزارشی از فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه پدافند غیر عامل و دیگر موضوعات در دستور کار آن دانشگاه قرار دارد، ارائه کرد. در ادامه نیز ملاحظات و نقطه نظرات اساتید گروه های مختلف علمی نیز مورد استماع قرار گرفت و راه کارهای اجرایی تفاهم نامه بررسی شد
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/10/02 - 18:13
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک