English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ضرورت اختصاص خطبه های نماز جمعه به موضوع حقوق کودک

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با امام جمعه یزد بر ضرورت اختصاص خطبه های نماز جمعه به موضوع حقوق کودک تأکید کرد.

 


 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به منظور افتتاح مرکز تخصصی حقوق کودک و دفتر نمایندگی یونسکو در یزد به این استان سفر کرده است در دیدار با آیت الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به گسترش روز افزون آسیب های اجتماعی که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند و مدیریت آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است خواستار اختصاص خطبه های نماز جمعه به موضوع حقوق کودک شد.
وی همچنین افزود: از آنجا که در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می شود و آموزه های دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام مشحون از ارزش های حقوق بشری است، توجه ائمه محترم جمعه و جماعات و رهبران دینی به این مباحث، مردم و کودکان و نوجوانان را با حقوق خود آشنا می‌کند و این مهم یکی از مولفه‌های اساسی در کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی است.
عباسی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه شاهد گسترش روز افزون مخاطراتی هستیم که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند و ائمه محترم جمعه در این زمینه نقشی برجسته ایفا کنند. بدون تردید تریبون نماز جمعه بهترین پایگاه اطلاع رسانی و توجه دادن مردم به مخاطرات و آسیب‌هایی است که کودکان و نوجوانان و آینده سازان جامعه را تهدید می کند.
در این جلسه که ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی کمیسیون ملی یونسکو، شهردار یزد، جعفری، مشاور استاندار و امینی اقدم، رئیس مرکز خلاقیت های هنری شهرداری یزد، نامدار مطلق، معاون کمیسیون ملی یونسکو نیز حضور داشتند، آیت الله ناصری با اشاره به اینکه اسلام توجه خاصی به حقوق انسان‌ها و کودکان دارد تاکید کرد: رساله الحقوق امام سجاد علیه السلام یک منشور بین المللی است همچنان که نهج البلاغه یک منشور حکومتی است. در رساله امام سجاد علیه السلام ۴۰ حقوق بر شمرده شده است اگر کار شود در دنیا جا می‌افتد. اسلام بسیاری از مسائل را مراعات می کند که غربی‌ها به آن توجه نمی کنند. در زمینه حقوق کودکان و زنان و مردان در جنگ اسلام دستوراتی دارد که ارزش ارائه به دنیا را دارد و ما باید در مجامع بین المللی حضوری فعال داشته باشیم و این مباحث را مطرح کنیم. باید از موضع ضعف و انفعال خارج شویم. شما ببینید تفاوت دیدگاه ما با آمریکا و اذنابش مثل عربستان در منطقه چگونه است که عربستان با هواپیمای جنگی و موشک کودکان و زنان و مردان و مدارس بیمارستانها را به خاک و خون می‌کشند. اما خلبان ما در جنگ هشت ساله وقتی می‌خواهد پلی را در عراق بزند می‌بیند مینی بوس پر از کودک و دانش آموز روی پل عبور می کند خود را به مخاطره می اندازد و زمانی بازمی‌گردد آن پل را می زند که مینی بوس عبور کرده باشد و انسان بی‌گناهی کشته نشود. این مسائل و مباحث برگرفته از معارف اهل بیت علیهم السلام است که باید پیام آن را به غرب منعکس کرد در آستانه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و چهل سالگی انقلاب هستیم باید به انعکاس دستاوردهای خود و اندیشه‌های امام راحل بپردازیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/11/09 - 11:5
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک