English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، فرهنگ صلح و مدارا و همزیستی مسالمت آمیز است

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان یزد گفت: فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، فرهنگ صلح و مدارا و همزیستی مسالمت آمیز است. 

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان یزد در شورای اسلامی شهر یزد سخن می گفت با اشاره به ثبت بافت تاریخی یزد به عنوان اولین شهر خشتی جهان و ششمین شهر در سازمان یونسکو تأکید کرد: در ورای خشت و گل و آب این شهر و کوچه پس کوچه های گلین یزد که به ثبت یونسکو رسیده، فلسفه و حکمتی نهفته است؛ فلسفه و حکمتی که ریشه در تاریخ درخشان و فرهنگ و تمدن این مرز و بوم دارد. پیام روشن این فرهنگ و تمدن به جهانیان حاکمیت فرهنگ صلح و گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز است. این شهر مظهر صلح و مدارا و همزیستی ادیان و مذاهب و همزیستی انسان و طبیعت است و در عصر و زمانه ای که جنگ افروزان آمریکایی و صهیونیستی از سازمان یونسکو خارج می شوند و این بدان معناست که اهداف آنان در یونسکو تأمین نمی شود. جمهوری اسلامی ایران با صلابت و استواری همیشگی خود باید در این سازمان حضور فعال و نقش آفرین داشته باشد و به ترویج فرهنگ صلح و گفتگو بپردازد که جهان امروز شدیداً بدان محتاج است.
وی همچنین افزود: یکی از مظاهر برجسته جهان شهر یزد باید حاکمیت قانون و حقوق شهروندی و فراتر از آن اخلاق شهروندی باشد که با ایجاد کلینیک مرکزی حقوق شهروندی این مهم پیگیری می شود. ضمن اینکه متولیان این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک باید آموزش و ترویج حقوق کودک و ارتقای آن را وجهه همت خود قرار دهند.
در پایان این مراسم عباسی و هیأت همراه از مرکز فناوری اطلاعات کودکان و نوجوانان یزد بازدید و با دانش آموزان و کارکنان این مرکز به گفتگو پرداختند.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/11/09 - 11:8
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک