English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
 لزوم هماهنگی بین دستگاه های متولی امر حقوق کودک

در دیدار رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم هماهنگی بین دستگاه های متولی امر حقوق کودک تاکید شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به استان کرمان سفر کرده بود، در ملاقات با موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاونان و قضات کرمان، حمایت همه جانبه از کودکان را در پرتو رعایت قوانین و مقررات میسر دانست و تأکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و اجرای دقیق قوانین و مقررات می‌تواند مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی گردد که متأسفانه شاهد نقض قوانین و مقررات در این زمینه هستیم. نظارت عالیه دادگستری و آموزش قوانین و مقررات در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.
وی نظام دادرسی افتراقی کودکان و نوجوانان را در راستای تحقق حقوق و مصالح عالیه کودکان ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه ما در نظام دادرسی خود صرفاً شعبی از محاکم و دادسراها را به موضوع اطفال و نوجوانان اختصاص داده ایم در حالیکه در نظام دادرسی افتراقی اطفال و نوجوانان ما به قضات متخصص و صاحب‌نظر در این حوزه، مکان مستقل و بدور از سایر شعب محاکم و دادسرا نیازمندیم تأکید کرد.
عباسی چالش‌های دستگاه قضایی را قابل درک دانست اما با اشاره به نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری که دادرسی منصفانه و عدالت کیفری را مورد حکم قرار داده است تأکید کرد: اجرای دقیق قوانین و مقررات دادگستری را در جایگاه شایسته خود قرار خواهد داد.
در این جلسه موحد، رئیس کل دادگستری به تشریح فعالیت‌های دادگستری به ویژه معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری در زمینه حقوق شهروندی و حقوق کودک پرداخت و فعالیت های مجموعه استانداری و دستگاه های اجرایی با دادگستری در این زمینه‌ها را هم‌ راستا عنوان کرد و مشکلات این حوزه را برشمرد.
در این ملاقات اسلامی، معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان به تشریح فعالیت ها و اقدامات حوزه ماموریت خود پرداخت.
تشکیل شورای هماهنگی مرجع استانی حقوق کودک در کرمان، بازدید از کانون اصلاح و تربیت کرمان، بازدید از مرکز نگهداری "بچه های ما" در کرمان و بازدید از مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان کرمان، از دیگر برنامه های سفر عباسی به استان کرمان بود.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1397/12/14 - 17:53
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک