English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه و وزارت دادگستری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح دوشنبه نهم اردیبهشت ماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه با وزارت دادگستری گفت:عدم حمایت از مالکیت فکری و آثار محققان تاثیر منفی بر صاحبان این آثار می گذارد.

وی در ادامه ضرورت حمایت از دانشمندان و تولید کنندگان محصولات دانشی را یادآور شد.

رییس دانشگاه  با اشاره به طراحی سیستم هوشمند بیمارستانی توسط محققان این دانشگاه گفت: این فناوری ارزشمند دستاورد بزرگی در سطح ملی و بین المللی است، این موضوع که به چه شکلی مالکیت فکری این نرم افزار تامین شود و تهیه کنندگان این اثر از منافع آن بهره مند شود بسیار با اهمیت است.

وی اهمیت حمایت مالکیت معنوی اختراعات و محصولات دانشی  را مورد تکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این موضوع که تلاش های گسترده دانشمندان به راحتی کپی برداری و مورد سوء استفاده قرار گیرد، بسیار باعث تاسف است.

وی ضمن انتقاد از سارقان محصولات دانشی گفت: تولید و طراحی یک نرم افزار بسیار زمانبر است در حالی که کپی کردن بسیار ساده و در عین حال صدمات آن به جامعه بسیار جدی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انعقاد قرار داد حفاظت از مالکیت فکری را گامی موثر برای ترغیب محققان دانست  و گفت: با ایجاد سازو کارهای حفاظت  فکری از اختراعات و محصولات دانشی، دانشمندان برای تهیه این محصولات انگیزه بیشتری خواهند داشت و در نهایت تولیدات دانشی کشور ارتقا می یابد.

 

دکتر محمود حکمت نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری دردیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  بر لزوم همکاری های وزارت دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد.

وی با اشاره به بازدید هیأت اعزامی کره‌جنوبی از چند دانشگاه معتبر ایران در سه حوزه حقوق، پزشکی و صنعت، افزایش تجربیات و برنامه‌ها در زمینه‌های پژوهش‌های تطبیقی در دانشکده‌های حقوق، ارزش‌گذاری مالکیت فکری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و ثبت و تجاری‌سازی در دانشگاه‌های صنعتی و همکاری دو کشور در حمایت مشترک از اختراعات را خواستار شد.

حکمت‌نیا معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری در این دیدار آموزش مالکیت فکری را از اهداف دور دوم پروژه تبادل دانش بین وزارت دادگستری و سازمان مالکیت فکری کره‌جنوبی برشمرد و گفت: در این دوره هدف‌گذاری اصلی بر شیوه‌ها و مواد آموزشی است.

براساس این گزارش،  در دور دوم برنامه «تبادل دانش»، هیأت کره‌جنوبی در نشست‌های مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران (قم)، دانشگاه قم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف، جهت تبادل دانش و تجربیات در حوزه مبانی و آموزش مالکیت فکری، اظهارنامه‌های ثبت اختراع، ارزیابی اختراع و وکالت در این حوزه بحث و گفتگو می‌کنند.


روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/02/11 - 10:50
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک