English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
افتتاح نخسیتن کلینیک تخصصی «حقوق کودک» در تبریز

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: بسیاری از مشکلات در حوزه کودک نیازمند فرهنگ سازی است.

 

به گزارش  خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمود عباسی در حاشیه افتتاح اولین کلینیک تخصصی حقوق کودک گفت: در مرجع ملی حقوق کودک وزارت دادگستری امسال را به عنوان سال تحول در حقوق کودک اعلام کردیم و این یعنی باید شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

او افزود: یکی از کارهایی که برای شهرستان ها و استان ها تعریف شده ایجاد کلینیک تخصصی حقوق کودک است.

عباسی درباره ماموریت این کلینیک ها گفت: ترویج حقوق شهروندی، ارائه مشاوره در حوزه حقوق کودک به خانواده ها، تربیت مربی حقوق کودک و مدیریت آسیب‌های اجتماعی از جمله ماموریت‌هایی است که برای این کلینیک‌ها تعریف شده است.

معاون وزیر دادگستری افزود: در این کلینیک‌ها باید جمعی از نخبگان و فرهیختگان حوزه‌های علوم اجتماعی، حقوقی، قضایی و روانشناختی فعالیت کنند تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

او اقدامات شهرداری و دیگر دستگاه های استان در حوزه کودک را ارزشمند و قابل توجه دانست و افزود:  زمینه خوبی در استان برای حوزه کودک وجود دارد، شهرداری در کنار فعالیت‌های فرهنگی که انجام می‌دهد، می‌تواند زمینه تحقق اهداف بلندی که در حوزه حقوق کودک در جامعه داریم را محقق کند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آسیب های اجتماعی در حوزه کودکان استان پرداخت و گفت: کودک همسری و انسداد تحصیلی، از جمله مسائلی است که در استان آذربایجان شرقی با آن مواجه هستیم که با کار فرهنگی قابل حل است.

 

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/04/10 - 14:48
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک