English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
معاون وزیر دادگستری: کودکان کار در مشهد ساماندهی می‌شوند

مشهد- ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در چارچوب توافق با استانداری خراسان رضوی "طرح ساماندهی کودکان کار خیابانی" تا پایان امسال در مشهد اجرا می‌شود.

محمود عباسی روز پنجشنبه در مراسم جشنی با عنوان "دختران آفتاب" به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه و روز دختر در مشهد و در پاسخ به پرسش نماینده دانش آموزان حاضر در این جمع افزود: همین امروز به همراه استاندار خراسان رضوی به خانواده دو شهید مدافع حرم دارای فرزند سرکشی کردیم و طی تفاهمی با وی قرار شد با انجام برنامه‌هایی همه کودکان کار خیابانی در مشهد تا پایان سال ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: من خود بارها به عناوین مختلف به کودکان کار کمک کرده ام اما مخالف پول دادن به آنها هستم زیرا دستهایی در کار هستند که این کودکان در خیابان بمانند، پس باید این مشکل بطور ریشه‌ای حل شود. جای کودکان در خیابان نیست، آنها باید در مدرسه باشند و درس بخوانند و برای تحقق این مهم می بایست همه مسئولان، خانواده ها و دستگاههای دست اندر کار کمک کنند.

معاون وزیر دادگستری گفت: کودکان حق دارند پرسشگر باشند، در محیطی شاد و مرفه و در کنار والدین خود درس بخوانند و رشد کنند. هیج چیز فاجعه بار تر از فقر و تبعیض بین کودکان نیست لذا همگان باید همه تلاش نمایند تا حقوق کودکان رعایت شود.

همچنین در این مراسم مفاد "حقوقنامه کودک" قرائت شد. در بخشی از آن آمده است: بچه‌ها حق دارند غمگین نباشند، آزاد باشند و بی واهمه بازی کنند، در هوا و طبیعت پاک زندگی کنند، خانه ای آرام و خانواده ای شاد داشته باشند، از گرسنگی سرما و فقر در امان باشند، از امکانات آموزشی مطلوب برخوردار بوده و به آینده امیدوار باشند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/04/15 - 0:3
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک