English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ملاقات معاونان وزرای دادگستری ایران و قزاقستان در نورسلطان

در دیدار دو جانبه معاونان وزرای دادگستری ایران و قزاقستان، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو جانبه حقوقی و قضایی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و هیات همراه در دیدار و گفتگو با خانم وییرا عظیموا همتای قزاقستانی خود با اشاره به توسعه روزافزون مناسبات سیاسی و اقتصادی و تجاری بین دو کشور بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو جانبه حقوقی و قضایی تاکید کرد و آن را بستر ساز مناسبی برای امنیت سرمایه گذاری در دو کشور توصیف کرد.
وی که در معیت وزیر دادگستری کشورمان به نورسلطان پایتخت قزاقستان به منظور امضای معاهده حقوقی و قضایی در امور مدنی به این کشور سفر کرده است در ادامه رایزنی های خود جهت گسترش مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور در ملاقات با خانم عظیموا آمادگی وزارت دادگستری کشورمان برای انعقاد موافقت نامه های حقوقی و قضایی در امور کیفری و تجاری بین دو کشور اعلام کرد و گفت : خوشبختانه همه امور مربوط به مذاکره پاراف و امضای معاهدات دوجانبه حقوقی و قضایی، حقوق کودک، مبارزه با فساد، حقوق مالکیت فکری؛ حقوق بشر، استرداد مجرمان و انتقال محکومان در وزارت دادگستری دو کشور متمرکز است و ما می توانیم همکاری های خوبی در این زمینه داشته باشیم.
عباسی در این دیدار با اشاره به تشکیل آکادمی آموزش حقوق مالکیت فکری سازمان وایپو در وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما در این زمینه آمادگی داریم نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مشترک اقدام نماییم و تجربیات خود را در اختیار شما بگذاریم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک کشورمان در ادامه افزود: در سال جاری که سی امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک می باشد ما در نوامبر آینده کنفرانس بین المللی حقوق کودک را در تهران برگزار می کنیم که از شما دعوت می کنم در این کنفرانس شرکت کنید.
وی از دعوت نماینده رییس جمهور قزاقستان از وی جهت شرکت در کنفرانس حقوق کودک در اکتبر آینده تشکر و قدردانی کرد و بر ضرورت همکاری های دو جانبه بین دو کشور و چند جانبه در چارچوب سازمان همکاری های شانگهای تاکید کرد.
عباسی همکاری دو کشور و کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و اعضا، جرائم سازمان یافته و تروریسم را مهم خواند و بر آمادگی کشورمان به منظور تبادل تجربه و توسعه مناسبات همه جانبه حقوقی و قضایی تاکید کرد.
خانم وییرا عظیموا معاون وزیر دادگستری قزاقستان در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات ایرانی به به کشور متبوعش، آن را نشانه تعمیق روابط حقوقی و قضایی بین دو کشور توصیف کرد و با استقبال از پیشنهادات عباسی، بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری در زمینه های مختلف حقوقی و قضایی تاکید کرد.
وی با اشاره به تهیه مقدمات گزارش حقوق بشری کشور متبوعش برای ارائه به شورای حقوق بشر خواستار نقد و ارزیابی و حمایت کشورمان از مواضع دولت قزاقستان در مجامع بین المللی شد و ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی خود برای شرکت در کنفرانس بین المللی حقوق کودک، آن را نشانه اقدامات موثر ایران در این زمینه ها توصیف کرد.
در پایان این دیدار معاون حقوق بشر وزیر دادگستری کشورمان گفت: دو کشور می توانند در مجامع بین المللی با اتخاذ مواضع مشترک همکاری خوبی داشته باشند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/04/22 - 10:55
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک