English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ملاقات معاونان وزرای دادگستری ایران و ترکیه در سنگاپور

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در معیت وزیر دادگستری به سنگاپور سفر کرده است در با همتای ترکیه ای خود دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در معیت وزیر دادگستری به منظور امضای سند بین المللی سنگاپور در زمینه میانجیگری به این کشور سفر کرده است در ملاقات با همتای ترکیه ای خود دیدار و طرفین روابط حقوقی و قضایی دو کشور را بررسی کردند. معاون وزیر دادگستری کشورمان در این دیدار با اشاره به سفر هفته گذشته دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور به ترکیه و دیدار با مقامات این کشور و تهیه مقدمات سفر رئیس جمهوری کشورمان به سوچی روسیه برای شرکت در اجلاس سه جانبه ایران و ترکیه و روسیه آنرا نشانه اراده مصمم رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه توصیف کرد و گفت ما علاقمند به توسعه روابط حقوقی و قضایی در همه زمینه ها هستیم و کمیته مشترک دو کشور در زمینه انتقال محکومان بستر مناسبی برای پیگیری مباحث مربوط به محکومان دو کشور است. وزیر محترم دادگستری جمهوری اسلامی ایران با دعوت از وزیر محترم دادگستری ترکیه و دعوت اینجانب از جنابعالی و اعضای کمیته مشترک فصل جدیدی در روابط دو کشور خواهد گشود و امیدواریم این سفر بزودی انجام شود. رییس کمیته انتقال محکومان کشورمان آمادگی وزارت دادگستری برای مبادله محکومان دو کشور را به طرف ترکیه ای خود اعلام و از وی خواست لیست کاملی از محکومان آماده انتقال یا مبادله محکومان را به منظور ایجاد زمینه انتقال در اختیار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا قرار گیرد. تا زمینه شناسایی آنان فراهم گردد.
در این دیدار معاون وزیر دادگستری ترکیه با ابراز خرسندی از ملاقات با همتای ایرانی خود در سنگاپور آنرا فرصت مغتنمی توصیف کرد که می توان از این فرصت برای بررسی موضوعات مورد علاقه دو کشور استفاده کرد.
وی با اشاره به تحویل دو محکوم ایرانی در قبال یک نفر محکوم ترکیه ای در مرز دو کشور در هفته گذشته را نشانه تحقق این همکاری های مشترک عنوان کرد و آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری های دو جانبه در همه زمینه ها اعلام کرد.
وی در پایان خواستار برگزاری هرچه زودتر کمیته مشترک دو کشور در زمینه انتقال محکومان شد و با توجه به تحویل دعوتنامه وزیر دادگستری کشورمان به همتای ترکیه ای خود در هفته گذشته ابراز امیدواری کرد که این سفر هرچه زودتر برگزار گردد.
در این ملاقات گلدانی، مدیر کل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت دادگستری و خانم فصیحی رییس اداره دعاوی و حقوق بین الملل خصوصی وزارت امور خارجه معاون وزیر دادگستری را همراهی کردند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/05/20 - 14:49
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک