English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
برای مدیریت آسیبهای اجتماعی حوزه کودک سمن ها بهترین گزینه اند

به‌ گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، هشتمین‌ کنفرانس تخصصی حقوق کودک به میزبانی‌ اردبیل و در محل سالن همایش های استانداری این شهر برگزار شد.
محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون‌حقوق کودک در این‌ همایش ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم، بر رعایت تام و تمام حقوق کودک در سیره، روش و منش اهل بیت علیهم السلام تاکید کرد و گفت: حقوق کودک در ایران یک‌ اصل بنیادین و برگرفته از اصول و فرهنگ‌ ایرانی اسلامی‌ ماست که باید تلاش کنیم آن را به طور‌ کامل اجرا کنیم.
عباسی ویژگی کنوانسیون جهانی حقوق کودک را صرفا کشف و شناسایی و تجمیع حقوق کودکان در یک مجموعه و ارائه آن به سایر کشورها عنوان کرد و گفت: کرامت انسانی و احترام و رعایت حقوق کودکان چکیده همه اصول این‌ کنوانسیون‌ است.
معاون وزیر دادگستری گفت: هیچ‌ کودکی بزهکار‌ نیست حتی‌ کودکان معارض قانون نیز خود کودکان آسیب دیده و بزه دیده ای هستند که حاصل طلاق، اعتیاد خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست، خانواده های از هم پاشیده و نتیجه آسیبهای اجتماعی هستند.
وی کودکان را نیازمند توجه همه جانبه دولت، خانواده، مدرسه و سمن ها دانست و گفت: ما برای حمایت همه جانبه از کودکان به صحنه آمده ایم‌ و برگزاری کنفرانس های تخصصی اینچنینی در استانها نیز دال بر این‌ مدعاست.
معاون‌ وزیر دادگستری با تقبیح پدیده کودک همسری، از دست و پاگیر بودن روند واگذاری کودکان تحت نظارت بهزیستی به خانواده های واجد شرایط انتقاد کرد و اظهار داشت: تحول در حقوق کودکان به معنی برداشتن گام های بلندتری در برنامه های آتی و فعلی است، وقتی در جامعه و به طور اخص در اردبیل شاهد مواردی از کودک همسری، کودکان‌ کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل و سایر پدیده های منفی اجتماعی ذیربط هستیم هشداری برای ماست تا با همفکری‌ و هم افزایی به چاره یابی و حل چنین مسایلی اهتمام ویژه داشته باشیم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک مدیریت کودکان کار را در اردبیل و آذربایجان شرقی و غربی‌ مطلوب عنوان‌ کرد و با بیان اینکه حتی ‌وجود یک‌ کودک‌کار و خیابان هم عددی بزرگ و تاسف برانگیز‌ است گفت: همه‌ دولتها در مدیریت آسیبهای اجتماعی ناموفق بوده اند و این دلیل محکمی ‌برای بهادادن و به صحنه آوردن سمن ها و نهادهای مردمی برای مدیریت آسیبهای اجتماعی است.
عباسی سمن ها را ظرفیتی بزرگ برای مدیریت آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: هرجا به سمن‌ها بها داده ایم و به آنها اعتماد کرده ایم به خوبی نقش خود را ایفا‌ کرده و‌ گره‌گشایی کرده اند.
لازم به ذکر‌ است دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه سفر خود به اردبیل از بهزیستی، پارک‌ بانوان، کانون اصلاح و تربیت و کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل بازدید و کلینیک تخصصی حقوق کودک را در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح کرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/06/11 - 19:19
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک