English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کودک‌همسری نتیجه قانون ‌گریزی و اخلاق گریزی است

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری نهمین‌ کنفرانس تخصصی حقوق کودک به میزبانی ارومیه و در محل سالن‌ همایشهای استانداری آذربایجان‌ غربی برگزار شد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در این‌ همایش ضمن‌ تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام اقامه عزای حسینی، با اشاره به اینکه بر رعایت‌ کرامت کودکان در آموزه های قرآن و اهل بیت علیهم السلام تاکید شده گفت: وضعیت ناگوار برخی کودکان در جامعه نتیجه عملکرد ضعیف برخی‌ مسوولان است که باید مورد پیگرد قرار‌ بگیرند.
عباسی بر زمین‌ ماندن قوانین مترقی حوزه کودکان را مایه تاسف بر شمرد و از عدم‌ تناسب حجم فعالیتها و مشکلات حوزه کودکان با بودجه تخصیصی انتقاد کرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به تشکیل مراجع متناظر استانی‌ مرجع در استانها اشاره کرد و با تاکید بر اینکه فعالیتهای خوبی توسط مراجع متناظر صورت‌ گرفته اظهار داشت: حجم فعالیتهای صورت گرفته در حد انتظارات و متناسب با مشکلات موجود نیست و سعی داریم‌ با برگزاری کنفرانسهای استانی ضمن برآورد و شناسایی چالش ها، نسبت به ارائه راهکار و هم فکری و هم افزایی دست اندرکاران این‌ حوزه اقدام‌ کنیم.
عباسی یکی‌ از رسالتهای کنفرانسهای‌ استانی‌ را رساندن صدای کودکان‌ به‌ گوش جامعه و مسوولان اعلام کرد و گفت: جامعه و نهادهای برآمده از آن دست‌ معجزه ای برای رفع آسیب های اجتماعی حوزه‌ کودکان هستند.
عباسی ساماندهی کودکان‌ کار‌ و خیابان‌ را مغایر با جمع آوری آنها دانست و با اشاره به اینکه معنی‌ ساماندهی بازنگشتن‌ کودک‌ به خیابان‌ است گفت: در موضوع کودک‌همسری، برخی تلاش دارند موضوع ممانعت از ازدواج کودکان را موضوعی ضد دینی قلمداد کنند که می‌بایست این‌ مساله با درایت علمای دینی مرتفع و تبیین‌ شود
.
عباسی بروز پدیده کودک‌همسری را نتیجه گریز از قانون و بی اخلاقی برشمرد و‌ گفت: با توجه به قانون که صراحتا ازدواج زیر سن ۱۳ سال را بدون‌ اجازه دادگاه ممنوع می داند اظهار داشت: چگونه و بر اساس چه معیار و منطقی می توان‌ مسوولیت زندگی و همسری را بر عهده یک‌ کودک ۱۲ ساله گذاشت؟ مصوبه شورای‌ نگهبان اعلام‌ می دارد که نباید بدون صدور حکم رشد ازدواج صورت بگیرد و این‌ مساله با بخشنامه و دستورالعمل قابل حل نیست و نیازمند فعالیت فرهنگی است
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/06/12 - 13:34
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک