English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ایران و افغانستان بر مقابله با قاچاق کودکان تاکید کردند

تهران- ایرنا - معاونان وزیران دادگستری ایران و افغانستان در شانگهای بر ضرورت مقابله با قاچاق کودکان به عنوان یک چالش بین‌المللی تاکید کردند.

 

به گزارش روز جمعه وزارت دادگستری، «محمود عباسی» دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و سید محمد هاشمی معاون وزیر دادگستری افغانستان در حاشیه اجلاس وزرای دادگستری سازمان همکاری شانگهای در چین با یکدیگر ملاقات و همکاری های حقوقی و قضایی بین دو کشور را بررسی کردند.

معاون وزیر دادگستری کشورمان با اشاره به تشکیل گروه های مافیایی و سازمان یافته در افغانستان که به قاچاق کودکان می پردازند، خواستار همکاری مشترک ایران، افغانستان، پاکستان و ترکیه در این زمینه شد و تاکید کرد: امید است با انعقاد موافقت نامه همکاری بین چهار کشور همسایه زمینه مقابله جدی با قاچاق کودکان فراهم شود. البته قاچاق انسان و کودکان یک چالش جدی بین المللی و به ویژه کشورهای اروپایی است و ما نیازمند همکاری های بین المللی در این زمینه هستیم.

عباسی با اشاره به اینکه از جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت قاچاق مواد مخدر و قاچاق کودکان استفاده می شود، تاکید کرد: در این زمینه به همکاری مشترک کشورها به ویژه وزارت خانه های کشور، اطلاعات و دستگاه قضایی کشورهای عضو نیازمندیم که وزارت کشور ما اقدامات خوبی را آغاز کرده است.
در این دیدار معاون وزیر دادگستری افغانستان ضمن اعلام آمادگی همه جانبه کشور متبوعش برای مقابله با این پدیده شوم خواستار آموزش به قضات و ماموران اجرایی افغانستان به منظور حمایت از احیای حقوق عامه شد که مورد موافقت طرف ایرانی قرار گرفت.

همچنین تجهیز کتابخانه دادگستری افغانستان از دیگر درخواست های معاون وزیر دادگستری افغانستان بود که مورد موافقت طرف ایرانی قرار گرفت.

تحویل ۱۵۰۰ محکوم به افغانستان  

در این دیدار عباسی با اشاره به فضای حاکم بر افغانستان و گسترش روزافزون تروریسم که حاکی از دست های پنهان ایالات متحده و برخی کشورهای تروریسم پرور در منطقه است، تاکید کرد: دولت و مردم ایران در چهار دهه گذشته همواره در کنار مردم مظلوم افغانستان بوده اند و امنیت افغانستان را امنیت خود می دانند.

وی حوادث تروریستی در این کشور را محکوم کرد و با اعلام آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری های حقوقی و قضایی با افغانستان گفت: تحویل حدود هزار و ۵۰۰ نفر از محکومان افغانستانی به کشور متبوعشان در ۲ سال گذشته نشانه حسن نیت جمهوری اسلامی ایران است.

اعتراض به مواضع غیرمسئولانه یکی از مقامات افغانستانی

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: سخنان نسنجیده یکی از مسئولان افغانی در گفت و گو با رادیو بی بی سی مبنی بر اینکه آنها محکومان افغانی را تحویل گرفته اند تا اعدام نشوند، نادرست است و بیان اینگونه سخنان غیر واقعی در روابط حقوقی و قضایی دو کشور تاثیرگذار است.

وی افزود: موافقت نامه انتقال محکومان همانگونه که از نامش پیداست، موافقت نامه انتقال محکومان به حبس است و اگر محکومی به اعدام محکوم شده باشد، ما نمی توانیم او را منتقل کنیم. بنابر این ما اعتراض جدی خود را به اینگونه مواضع غیر مسئولانه و غیر منطقی اعلام می کنیم.

معاون وزیر دادگستری افغانستان نیز با تایید سخنان معاون وزیر دادگستری کشورمان قول مساعد داد موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/07/07 - 13:29
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک