English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
حمایت از کودکان در دستور کار مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است

کرمانشاه- ایرنا - معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، حمایت از کودکان را از دستورکارهای این کنوانسیون دانست و گفت: مسائل و مشکلات کودکان در کشور شناسایی و احصاء شده و در راستای رسیدگی به آن‌ها اقدام می‌شود.

محمود عباسی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در ارتباط با آسیب‌هایی که کودکان کشور را تهدید می‌کند، افزود: آسیب‌های جدی که در استان‌های مختلف بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد شامل کودک آزاری، خشونت علیه کودکان، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان دارای معلولیت است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به حمایت دارند، گفت: ما در مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با نگاه ویژه مسائل و مشکلات کودکان را مورد بررسی قرار داده ایم و این موضوع در دستور کار مرجع کنوانسیون حقوق کودک است.

وی یادآوری کرد که ما در این کنوانسیون تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت این آسیب‌ها اقدام کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ادامه با بیان اینکه امسال از سوی شورای هماهنگی مرجع کنوانسیون حقوق کودک به نام سال تحول در حوزه کودک نامگذاری شده است، گفت: ما در این شورا چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی که متوجه کودکان هست را در استان‌های مختلف شناسایی و احصاء کرده ایم و براساس آن و متناسب با هر استان برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم.

عباسی افزود: در سفرهای استانی که با حضور مقامات عالیه استان شامل استاندار، امام جمعه، رییس کل دادگستری، مدیران اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه کودک برگزار می‌شود سعی می‌کنیم این مباحث و چالش‌ها را به بحث بگذاریم و برای ارائه راهکارهای مناسب در راستای برون رفت از چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم.

او با بیان اینکه سفرهای استانی را از ابتدای امسال شروع کردیم، گفت: در راستای این سفرها، فردا (پنجشنبه ۱۱ مهرماه)، سیزدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور مسئولان استان و فعالان حقوق کودک در کرمانشاه برگزار می‌شود.

عباسی محورهای این کنفرانس تخصصی را کودک آزاری، کودکان بازمانده از تحصیل، کودکان بی هویت و خشونت علیه کودکان اعلام کرد و توضیح داد که مدیران اجرایی استان گزارشی از وضع موجود و برنامه‌هایی که دراین حوزه دارند را ارائه میکنند و در پایان تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این در کنار برگزاری این نشست تخصصی دیدار با مردم کرمانشاه، بازدید از مجتمع ویژه قضایی اطفال و نوجوانان و دیدار با مقامات عالی استان و از برخی مراکزی که در حوزه حقوق کودک و حمایت از اجتماعی از کودکان می‌پردازند، بازدید می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در جلسه ای با حضور استاندار تلاش می‌کنیم که موضوعات و مباحثی که در سطح استان قابل پیگیری و مدیریت است در اینجا پرداخته شود و مباحثی که از طریق مرکز بایستی پیگیری گردد در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف و یا در هیات وزیران مطرح شود در تهران پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که بتوانیم این آسیبهای اجتماعی که متوجه کودکان است را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد از این جمعیت زیر ۱۸ سال دارند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/07/21 - 10:43
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک