English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تحصیل رایگان ۵۰۰ هزار کودک اتباع خارجی در ایران

یزد- ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به برکت انقلاب‌اسلامی و با توصیه‌های مقام‌معظم رهبری و همکاری دستگاه‌های مختلف، هم‌اکنون حدود ۵۰۰ هزار کودک اتباع خارجی در سراسر کشور بدون مشکلی به تحصیل مشغول هستند.

 

"محمود عباسی" شامگاه شنبه در جلسه بررسی حقوق کودکان در یزد افزود:  این وضعیت برای ایران یک افتخار محسوب می‌شود در حالی که برخی کودکان و دانش آموزان کشور ما برای تحصیل در مدارس غیرانتفاعی باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنند.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بخصوص کودکان جزو برنامه‌های محوری نظام‌اسلامی برای همه اقشار به خصوص اتباع است که در ایران زندگی می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: برای شتاب بخشیدن به تحصیل و ارائه سایر خدمات قطعا باید در کنار طرح‌ها و برنامه‌های دولت شاهد همکاری و همراهی تشکل‌های مردمی در این بخش مهم باشیم.

عباسی به تصویب آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در کشور اشاره کرد و همکاری بخش‌های اجرایی و فرهنگی را برای تحقق آن به صورت کامل خواستار شد و اظهار داشت: باید حقوق کودکان به رسمیت شناخته شود و  تمام دستگاه‌ها و مسئولان بر اساس مقررات و سند تدوین‌شده در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افزود: برای اجرا شدن قوانین  در راستای رعایت کودکان به بازنگری در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌ها نیاز است.

عباسی با اشاره به اینکه سال‌جاری به عنوان سال تحول در حوزه کودک نامگذاری شده از مسئولان خواست علاوه بر اجرای برنامه‌های اعلامی و ابلاغی به صورت استانی بر حسب ضرورت اقدام کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: برای دفاع از حقوق کودکان در دولت فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

اکرم فداکار افزود: همکاری بین‌بخشی و برنامه‌محوری برای اجرا شدن طرح‌های نظام در دفاع از حقوق کودکان ضروری است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای مهارت آموزشی و آموزش کودکان و فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی اقدام کنند.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شد و وزارت امور خارجه نیز از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۸ به نمایندگی از دولت، امور مربوط به اجرای مفاد کنوانسیون را نظارت و گزارش های ادواری را تنظیم می کرد.

وزارت دادگستری نیز از دی ماه ۱۳۷۷ با مصوبه دولت به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تعیین شد و کار خود را در این حوزه آغاز کرد.

با تصویب آیین نامه مرجع، شورای هماهنگی متشکل از نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط تشکیل و دبیرخانه مرجع شکل گرفت.

جمعیت فعلی یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/07/21 - 10:49
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک