English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
حقوق کودک در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری: حقوق کودک در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد.

کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور جناب آقای دکتر عباسی معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مدیران ارشد استان با همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در روز دوشنبه  ۲۹ مهر در سالن سینما کانون واقع در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران  برگزار شد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از گسست بین نسلی به عنوان عامل نادیده گرفته شدن و عدم درک نیازهای کودکان نام برد.

محمود عباسی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ساری با بیان اینکه در دوره معاصر بشر توانسته است مجموعه ای از حق های حوزه کودکان را کشف و در قالب  پیمان‌نامه‌ جهانی حقوق کودک ارائه کند در حالیکه چهارده قرن قبل این منظومه حقوق در آموزه های دینی ما وجود داشته  تصریح کرد: نگاه به پیشینه ایران و اسلام نشان می‌دهد که به حقوق کودک توجه ویژه ای شده است.

وی افزود: تمدن بزرگ ایران و اسلام و خدمات متقابل آن مجموعه‌ای از ارزش‌ها را فراروی ما گذاشته است که در هرجای عالم شناخته شده و جهانیان نگاه ویژه ای به این تمدن درخشان دارند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان  حق زندگی شایسته دارند و حق دارند در کنار خانواده زیست مادی و معنوی داشته باشند گفت: کودکان حق دارند سلامت باشند و از مواهب اجتماع بهره‌مند گردند. کودکان حق دارند امنیت داشته باشند و از فضای مجازی امن بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای پاس‌داشت حقوق کودکان و مجموعه‌ی حقوق آنان تلاش کرد یادآور شد: این حق ها و ارزش‌ها در قوانین و مقررات ما از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با بیان اینکه گسست بین نسلی سبب شده تا کودکان را نبینیم و نفهمیم گفت: فضای مجازی چنان بر رابطه بین خانواده‌ها اثرگذاشته که سبب گسست بین نسلی شده است و باید تجدید نظر اساسی در فرهنگ و زندگی روزمره امان  داشته باشیم تا بتوانیم کودکان‌مان را دریابیم.

وی تشکیل پلیس اطفال، ارائه آموزش‌های لازم به کودکان را از جمله حقوق کودکان یاد کرد و گفت: کودکان حق دارند هویت و نام نیکو داشته باشند، کودکان حق دارند شاد باشند و بازی کنند. کودکان حق دارند زندگی شایسته داشته باشند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/07/30 - 12:9
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک