English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
حفظ حقوق شهروندی باید اولویت شوراهای شهر باشد

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: پارلمان های شهری برای گذار از شورای شهرداری به شورای شهر باید پرداختن به حقوق شهروندی را وجهه همت خود قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به استان گلستان سفر کرده است در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر گرگان که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی استان، رؤسای کمیسیون های تخصصی شورا، معاونان شهردار گرگان، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، معاون دادگستری کل استان و برخی مدیران اجرایی تشکیل شد پرداختن به موضوعات اخلاق و حقوق شهروندی، عدالت ترمیمی، شهر ترمیمی، حاکمیت قانون و فرهنگ سازی را از مؤلفه هایی برشمرد که پارلمان شهری را از شورای شهرداری به شورای شهر ارتقاء می دهد. بنابراین در پرتو این نگاه باید مدیریت آسیب های اجتماعی بویژه آسیب هایی که در کودکان را در معرض خطر قرار می دهد در دستور کار شوراها و شهرداری ها قرار گیرد.

وی افزود: شوراهای اسلامی شهر که نهادهای برآمده از متن مردم هستند و با اعتباری که نزد مردم دارند باید برای سوق دادن کمک های مردمی به مدیرت آسیب های اجتماعی تلاش کنند. به هیچ وجه زیبنده این شهر فرهنگی و مردم خون گرم و صمیمی آن نیست که این همه کودک بازمانده از تحصیل داشته باشد و یا کودکان کار و خیابان. باید تلاش کنیم مدیریت این مسائل در دستور کار قرار گیرد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با استماع سخنان و گزارشات شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و حاضران در جمع بندی مباحث جلسه با اشاره با رویکرد نوین کشورها به جامعه مدنی و شهر ترمیمی که بر پایه تئوری عدالت ترمیمی و با نگاه مشارکتی است تأکید کرد: در شهر ترمیمی باید وضع اندر موضعش قرار گیرد و به محض ایراد صدمه و آسیب و خسارت به شهروندان زمینه های جبران آن فراهم گردد. در شهر ترمیمی بدون برنامه ریزی، بساط افراد فقیر و بی بضاعت دستفروش را از حاشیه خیابان و پیاده رو با رفتارهای سرکوبگرانه جمع نمی کنند اول محلی برای ارتزاق و فعالیت وی ایجاد می کنند و سپس وی را به سمت و سوی اشتغالی پایدار سوق می دهند. در شهر ترمیمی تخلّفات ساختمانی را با به صحنه آوردن متخلّف و پذیرش خطای وی او را با نگاه مشارکتی به جبران خسارت وادار می کنند و دهها و صدها مسئله دیگر اینچنینی که باید در اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه شهری مورد توجه قرار گیرد.

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/08/06 - 18:7
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک