English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
هجده تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری: هجده تن از محکومان ایرانی از تایلند به کشور منتقل شدند. 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری اعلام کرد هجده تن از محکومان زندانی ایرانی که سالها دوران محکومیت خود را در زندان های تایلند می گذرانیدند در دو نوبت به کشور منتقل و تحویل مسئولان ذیربط شدند.
وی اتهام اکثر این افراد را قاچاق مواد مخدر اعلام کرد و تاکید کرد: این محکومان باید ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند.
وی انتقال این محکومان را در راستای حمایت از خانواده محکومان و مباحث حقوق بشری عنوان کرد که در چارچوب توافقات سیاسی و قضایی حاصل می شود.
معاون وزیر دادگستری به هموطنانمان هشدار داد به قوانین دیگر کشورها خصوصا کشورهای آسیای شرقی و میانه احترام بگذارند و از ارتکاب جرم خصوصا قاچاق مواد مخدر بپرهیزند که محکومیت های سنگین و زندان هایی مخوف در انتظار آنهاست.
این مقام وزارت دادگستری تاکید کرد: هرچند تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در دولت جدید زمینه مساعدی برای گسترش همکاری های حقوق و قضایی دو جانبه و چند جانبه و حقوق بشری بین کشورمان و سایر کشورها فراهم آورده و تسهیلاتی را برای هموطنانمان فراهم کرده اما آنچه بیش از هرچیز برای ما اهمیت دارد پیشگیری از وقوع جرم است و این امر وظیفه برخی دستگاهها از جمله معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر و دیگر دستگاههای ذیربط را در پیشگیری از وقوع جرم و آگاه سازی مسافران را سنگین تر می کند.
وی دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی کشورمان در سال های اخیر را در پرتو همکاری های خوب و منطقی بین وزارت دادگستری، قوه قضاییه، وزارت امور خارجه، وزارت کشور، سازمان زندان ها اینترپل و واجا و دیگر دستگاهها عنوان کرد و تاکید کرد: این حجم از مبادله محکومان در سال های اخیر در تاریخ کشورمان بی سابقه است و این امر بیانگر دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهاست.
وی افزود برای انتقال یک محکوم دهها دستگاه درگیر موضوع هستند و این امر مبتنی بر همکاری تنگاتنگ مقامات سیاسی امنیتی قضایی انتظامی و اجرایی است.
وی از مقامات قضایی، وزارت امور خارجه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک، مقامات قضایی خصوصا دفتر امور بین الملل قوه قضاییه و دادسرای بین الملل تهران، مقامات سپاه که امنیت پرواز این محکومان را تامین می کنند، نیروی انتظامی که در تحویل و انتقال محکومان به تکالیف قانونی خود عمل می کنند، سازمان زندان ها که در تحویل این محکومان نقش دارند، دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری و کمیته انتقال محکومان که باید برای تحویل محکومان به بانکوک سفر و زندانیان را تا زندان های تهران مشایعت نمایند، نیروهای واجا که باید با نگاهی همه جانبه امنیت کشور را تامین کنند، خلبان و کادر پرواز و دفتر هواپیمایی که اینگونه کارها دشواری هایی برای آنان ایجاد می کند و سایر دست اندرکاران امر، تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد که ارتکاب یک جرم چه هزینه سنگینی بر دولت و بیت المال تحمیل می کند و این سخن حکیمانه ای که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه آن یک هزارم درمان است، همیشه و همواره باید وجهه همت مسئولان قرار گیرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/09/09 - 12:11
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک