English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
آموزش وکلای حقوق کودک در دستور کار مرجع ملی

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای لرستان تاکید کرد: کانون وکلا مداخلات خود در پرونده کودکان بزه دیده را مثمرثمرتر کنند.
وی در نشستی با اعضای کانون وکلای لرستان گفت: یکی از چالش های جدی در خصوص حقوق کودکان این است که وکلای کودکان بزه دیده باید در کانون های اصلاح و تربیت نیز حضور یابند و فرآیند بررسی قضایی و نحوه رسیدگی به پرونده این کودکان را پیگیری کنند تا در فرآیند دادرسی حقوق این کودکان رعایت شود و این مهم نیازمند آموزش و هماهنگی است.
وی ادامه داد جایگاه وکلا در محاکم قضایی باید جدی گرفته شود و این منحصر به جلسه دادگاه نیست و مربوط به تمام فرآیند دادرسی می باشد.
عباسی یکی دیگر از چالش های کودکان را نبود وکلای تخصصی کودکان دانست و گفت: علیرغم وجود قوانین ناظر بر دادرسی افتراقی در این موضوع اما زیرساخت های آن به خوبی فراهم نشده است که در این زمینه نیز مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برنامه مدونی برای آموزش وکلا در دست اقدام دارد.
در این دیدار یوسف رضایی رئیس کانون وکلای استان لرستان ضمن تشکر از حضور عباسی و هیأت همراه، گفت کانون وکلای خرم آباد برای توسعه همکاری ها با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اعلام آمادگی می کند.
وی ادامه داد: قوانین در کشور کودک محور نیستند و دیدگاه قوانین کشور نگاه حمایتی نیست که باید اصلاح قوانین در این موارد صورت پذیرد.
در این نشست که برخی وکلا اعضای هیأت مدیره اساتید دانشگاه مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و معاون وی حضور داشتند هر یک از حضار به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/10/03 - 15:4
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک