English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
فقر و تبعیض عوامل بازدارنده احقاق حقوق کودکان است

 

رییس اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران و معاون وزیر دادگستری گفت: پدیده فقر و تبعیض در این استان دو عامل بازدارنده در احقاق حقوق حداقلی کودکان است و مسئولان امر باید فکری کنند و چاره ای بیاندیشند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که در جمع مسئولان عالیرتبه سیاسی، قضایی و اجرایی و پانصد تن از کنشگران حقوق کودک استان کهکیلویه و بویر احمد سخن می گفت با اشاره به تاثیر فقر و تبعیض بر بقا و رشد کودکان و احقاق حقوق حقوق آنان تاکید کرد: فقر اقتصادی و فقر فرهنگی دو عامل اصلی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است و تبعیض در کنار این عوامل تیر خلاص بر سرنوشت کودکانی است که به حداقل های ممکن برای زیست مادی و معنوی خود نیازمندند. پدیده فقر و تبعیض در این استان دو عامل بازدارنده در احقاق حقوق حداقلی کودکان است و مسئولان امر باید فکری کنند و چاره ای بیندیشند.
عباسی که در جلسه افتتاحیه بیست و دومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یاسوج سخن می گفت برگزاری این کنفرانس را در عین حال افتتاحیه مدرسه زمستانه تربیت مربی حقوق کودک در استان کهکیلویه و بویر احمد عنوان کرد که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود.
وی در این کنفرانس با تبریک و تهنیت دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام شهیدان تاکید کرد: حال کودکانمان خوب نیست و پس از چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی نیازمند یک تحول اساسی در زمینه حقوق کودکان هستیم .
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک حضور پر شور کنشگران عرصه حقوق کودک در این کنفرانس در کنار مسئولان را نشانه اهتمام این عزیزان به حقوق کودک عنوان کرد و خواستار جد و جهد بیشتر مردم و مسئولان برای احیای حقوق کودکان در گام دوم انقلاب شد.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برگزاری مدرسه سه روزه حقوق کودک به عنوان پایلوت یک طرح ملی با هدف آموزش حقوق کودک به هفت هزار تن از دانش آموزان این استان برای معلمان و دبیران آموزش و پرورش برگزار می شود. در این طرح سه روزه حدود ۱۵۰ از دبیران آموزش و پرورش استان حضور دارند که پس از طی آموزش حقوق کودک به عنوان مربی حقوق کودک این مباحث را به دانش آموزان استان آموزش می دهند و در صورت موفقیت این طرح با محوریت آموزش و پرورش این طرح و اموزش حقوق کودک به دانش آموزان سراسر در دستور کار قرار می گیرد.
شایان ذکر است که آموزش حقوق کودک به دبیران آموزش و پرورش استان کهکیلویه و بویر احمد در چارچوب طرح مشترکی از سوی وزارت آموزش و پرورش معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت دادگستری به مورد اجرا گذاشته می شود که در این اساتید حوزه و دانشگاه به تدریس می پردازند.


روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1398/11/16 - 15:15
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک