English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
در ستایش سفیران سلامت

در ستایش سفیران سلامت
دکتر محمود عباسی
دبیر شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری


این روزها که ایران عزیزمان در تلاطم دریای مواج زمان، گرفتار در محاصره طوفانِ سهمگین کرونا است و دست تقدیر آتشی دیگر بر خرمن مردم افکنده ما را مرهمی جز صبر و شکیبایی نیست. در عین حال که ستیغ نگاهمان به آسمان دوخته ایم و دستانمان در انتظار باران رحمت الهی است، در قبال این پدیده تنها دستان سفیران سلامت را می بینیم که واسطه فیض خدایند و تبلور شفای الهی که گفته اند و هو یشفین.
در شرایطی که تحریم های ناجوانمردانه و کمبود دارو و اقلام بهداشتی، جامعه پزشکی و بیماران را بیش از پیش در تنگنا قرار داده است، شیوع لجام گسیخته کرونا، تهدیدی افزون و دردی جانکاه بر دلها نشاند و در این شرایط حساس، چشم امید همگان به سپاهیان سپید پوش نظام سلامت دوخته شد که در خط مقدم این کارزارند.
تاریخ گواه صادقی بر این مدعاست که خط مقدم بحران ها در این مرز و بوم از جنگ تحمیلی و تحریم دارویی گرفته تا تهاجم ویروسی کرونا، مدیون دفاع جانانه سپید جامگان خود باخته ای است که با التیام زخم ها، غبار غم از چهره رنجور مردم بر می پیچند و تهدیدها را از رخ جامعه و در کوران کرونا، بذر امید بر باغچه دلهای هراسان و چشم انتظار بیماران می کارند و با تلاش بی وقفه خود، ارمغان باران بر شاخساران خشک و تکیده این خاک، پدید می آورند.
در وضعیتی که رسانه های معاند، بی پروا و بی ملاحظه، با نشر جعلیات و هراس افکنی، امان ذهن این مردم را بریده اند و جان آنان را در وقفه این پریشانی، زیر سایه سنگین تیک تاک لاشخورها، به لرزه در می آورند، و حال که پچ پچ ابلیس ها و زنجیر دیوها، وطن را در بند خطر گرفتار کرده است، پزشکان و پرستاران، این فرشتگان سلامت با رشادت و ایثار و عشقی وصف ناپذیر و سعه صدری بی بدیل، بالهای رحمت و شفقت خود را بر پیشگاه جامعه گشوده اند و سرانگشت شفابخش آنان، مرهم زخم های این سرزمین و نوید بخش گشودن گره های کور، گردیده است.
اگر دیروز در شرایط جنگ تحمیلی هر کس می توانست جان بر کف و تفنگ بر دوش نهاده در خط مقدم با دشمن بعثی کارزار نماید، امروز دیگر این تنها پزشکان و پرستاران و پرسنل درمانی اند که می توانند در این خط، از سلامت و جان مردم حراست و پاسداری کنند و در این راه، با کمبود تجهیزات و وسایل حفاظتی و در تیررس مستقیم ویروس ها، چونان رزمندگانی بی سلاح جان بر طبق اخلاص نهاده اند و من در حیرت مانده ام که چگونه می توان شکوه این از خودگذشتی را در قاب ناچیز واژگان به تصویر کشید؟
تمامی آنچه امروز می توان بر زبان راند اینکه ای سفیران رحمت و ای پیامبران سلامت شما را سپاس که برای عبور از این بحران مقاوم ایستاده اید و برای رهایی مردم از این پدیده منحوس جان بر طبق اخلاص نهاده اید. بشارت بر شما باد که مردمی مهربان و صمیمی در ستایش از ایثار و فداکاری شما تمام قد ایستاده اند و قدردان تلاش های صادقانه و شبانه روزی شمایند. به پاس این همه لطف شما را می ستاییم و بر دستان شما بوسه می زنیم که واسطه فیض خدایید.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/01/23 - 12:24
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک