English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی در کشور ضروری است

رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با تاکید بر اینک در جامعه با آسیب های اجتماعی جدی مواجه هستیم، گفت: راه‌اندازی کلینیک حقوق شهروندی در همه جا نیاز کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، در مراسم سالگرد شصت و سومین استقلال کانون وکلا و هفته وکیل مدافع که شامگاه گذشته در سالن همایش های شهیدان نژادفلاح برگزار شد، اظهار کرد: کرامت انسانی از ارزش های حقوق بشری است و در فرهنگ و آموزه های دینی ما جایگاه رفیعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه آدمی از آن روی که آدمی است باید کرامتش حفظ شود، گفت: همه وظیفه داریم به کرامت انسانی و ارزش های حقوق بشری بیش از پیش توجه کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه ارزش های حقوق بشری نباید تبدیل به ابزاری سیاسی برای خارج کردن رقیب از میدان باشد، گفت: قانونگذار باید برای تحقق حقوق شهروندی تلاش کند چرا که این مهم نیاز همه احاد جامعه است و پاسداشت حقوق شهروندی وظیفه همه دولت ها است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری تاکید کرد: از تحقق حقوق شهروندی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان احیای حقوق عامه یاد شده و به عنوان حقوق ملت باید پاس داشته شود.

* تبلور حقوق شهروندی در فرهنگ دینی موج می زند

عباسی با تاکید دوباره که تبلور حقوق شهروندی در فرهنگ دینی و آموزه های امام راحل موج می زند، از حقوق بشر و حقوق شهروندی به عنوان گفتمان انقلاب یاد کرد.

وی به حادثه سال ۶۱ و به شهادت رسیدن بسیاری از مقامات دولتی اشاره کرد و گفت: در آن سال بسیاری از مسئولان رده اول کشور، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس جمهور و نخست وزیر به شهادت رسیدند و در حالی که در سال ۶۱ ترور و وحشت جامعه را فرا گرفته بود و کشور در شرایط جنگی به سر می برد امام خمینی (ره) فرمان هشت ماده ای صادر کرد و با صدور این فرمان اهمیت حقوق شهروندی بر همه ثابت شد.


* راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی نیازمند یاری کانون وکلا و شهرداری ها

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر و حقوق شهروندی مجموعه ارزش های است که اعطا کردنی و سلب شدنی نیست، گفت: همه مسئولان باید برای تحقق این مهم در جامعه بکوشند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به شعارهای انتخاباتی حسن روحانی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور برای تحقق حقوق شهروندی اهمیت ویژه ای قائل است به طوری که برای نخستین بار در کشور معاونت حقوق بشر را ایجاد کرد تا دستگاه های مختلف برای تحقق این مهم گام های بلندی بر دارند.

عباسی با تاکید بر اینکه حقوق بشر و حقوق شهروندی خاص یک دستگاه نیست و همه مکلف به تحقق آن هستند، گفت: یکی از اولویت های کاری معاونت حقوق بشر این است که برای تحقق این مهم در همه دستگاه های اجرایی کشور تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه در بستر اجتماع نیازمند پرداختن به موضوع حقوق شهرندی هستیم، گفت: کلینیک های حقوق شهروندی در تهران و برخی از استان ها راه اندازی شده است.

وی راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی را منوط به یاری کانون وکلا و شهرداری ها دانست و گفت: در جامعه با آسیب های اجتماعی جدی مواجه هستیم که برای کاهش این آسیب ها همه باید با هم تلاش کنیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1394/12/19 - 11:58
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک