English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
هدف از راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی ارتقای آگاهی های حقوقی و قضایی مردم است

رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: هدف از راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی، ارتقای آگاهی های حقوقی، مدنی و قضایی مردم است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری امروز در همایش کانون های وکلای دادگستری ایران در رشت گفت: حقوق بشر مجموعه ارزشهایی فراروی ما می نهد که نتیجه آن برقراری صلح، امنیت، آرامش و ایجاد زمینه بهتر زیست در جامعه است؛ آموزه های دینی و فرهنگ و تمدن اسلام ایران، مشحون از ارزش های حقوق بشری است و ما در زمینه حقوق بشر مدعی جهان غرب هستیم .
وی در خصوص راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی در استانها نیز توضیح داد : این کار بر اساس توافق وزارت دادگستری با شورای عالی استان ها اجرایی شد و مقدمات کار برای راه اندازی کلینیک حقوق شهروندی در استان های البرز و گیلان نیز مهیا شده است .
عباسی افزود: هدف از راه اندازی این کلینیک ها، ارایه مشاوره حقوقی به مردم و ارتقاء آگاهی های حقوقی–مدنی و قضایی شان برای پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی و فرهنگی است .
همچنین در این نشست، جعفرزاده رییس مجمع نمایندگان گیلان مجلس شورای اسلامی نیز از عزم جدی نمایندگان برای دفاع منطقی از لایحه جامع وکالت خبرداد و گفت : استقلال کانون وکلای دادگستری ضامن حفظ حقوق اجتماعی و مدنی است .
سیاووش پور رییس کل دادگستری گیلان نیز به روند افزایش پرونده های قضایی در دهه گذشته اشاره کرد و افزود: پیشگیری از تشکیل سالانه حدود ۱۵ میلیون پرونده در کشور تنها با تعامل بین بخشی و نقش آفرینی کانون های وکلای دادگستری میسر می شود .
همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران تا فردا با میزبانی کانون وکلای گیلان در رشت برگزار می شود.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/02/27 - 11:8
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک