English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
سفر هیات وزارت دادگستری به اتریش/ دیدار و گفتگوی رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون وزیر دادگستری با وزیر دادگستری اتریش در وین

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با وزیر دادگستری اتریش در وین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی -رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس هیأت ایرانی که بنا به دعوت وزیر امور خانواده و کودکان اتریش برای شرکت و ایراد سخنرانی در کنفرانس بین المللی "بسوی دوران کودکی بدون تنبیه بدنی" به اتریش سفر کرده بود با وزیر دادگستری اتریش در کاخ دادگستری این کشور دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، فلاح، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و عسگری، رایزن سیاسی سفارت نیز حضور داشتند، عباسی با تشکر و قدردانی از دولت و ملت اتریش در میزبانی مذاکرات برجام گفت: در دیداری که دو هفته قبل در سنت پتربورگ داشتیم مقرر شد موضوع همکاری های دو جانبه در زمینه های حقوقی و قضایی در دستور کار این جلسه قرار گیرد.
عباسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در منطقه سوق الجیشی آسیای غربی، خلیج فارس و دریای خزر دارای جایگاهی ممتاز و محور صلح و ثبات منطقه است و اتریش نیز در مرکز اروپا و در سطح بین المللی به لحاظ موقعیت سیاسی دارای نقشی فعال و سازنده در مناسبات بین المللی است.
وی با بیان این مطلب که با روی کار آمدن دکتر روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران، تأکید ایشان بر توسعه و تعمیق مناسبات در همه زمینه هاست تصریح کرد: سفر جناب آقای فیشر، رییس محترم جمهوری اتریش به ایران نیز مؤید این سیاست است؛ بدون تردید توسعه مناسبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تجاری ایجاب می کند که ما با توسعه مناسبات خود در زمینه های حقوقی و قضایی به حمایت از مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور بپردازیم.

* مبارزه با افراط گرایی و تروریسم سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است

معاون وزیر دادگستری در خصوص پدیده تروریسم اظهار داشت: پدیده های تلخ تروریسم، یکجانبه گرایی و افراط گرایی، صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند. جمهوری اسلامی ایران قربانی تروریسم است. در چند عملیات تروریستی، رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دیوانعالی و دهها نماینده مجلس ما را ترور کردند و متأسفانه هم اکنون این تروریست ها در برخی کشورهای اروپایی مورد حمایت آنها هستند. سیاست دوگانه برخی کشورهای غربی در مبارزه با تروریسم موجب گسترش تروریسم می شود و کشور اتریش به عنوان یک کشور تأثیر گذار در مناسبات بین المللی می تواند در این عرصه ها نقش فعال تری ایفا نماید.
وی در ادامه افزود: در خصوص روابط حقوقی و قضایی بین دو کشور با توجه به امضای یادداشت تفاهم سال ۲۰۰۰ بین دو کشور، ما آمادگی داریم مذاکرات خود را در زمینه های معاضدت قضایی در امور مدنی، کیفری و تجاری، انتقال محکومان و استرداد مجرمین آغاز نمائیم و با توجه به گسترش روزافزون توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور یک راه میانبر که زودتر ما را به نتیجه می رساند ایجاد مرکز حکمیت و مشاوره در امور تجاری بین دو کشور است.
عباسی در این رابطه اضافه کرد: ما می توانیم گفتگوهای حقوقی در زمینه های مختلف حقوق اسلام و غرب، حقوق زنان، حقوق کودکان و حقوق بشر را بین اندیشمندان دو کشور آغاز نمائیم. همچنانکه برگزاری شش دوره گفتگوهای ادیان بین اسلام و مسیحیت و اندیشمندان دو کشور نتایج خوبی به همراه داشته و موجبات نزدیکی دیدگاهها و مفاهمه بیشتر شده است.
ولفانگ برندشتتر، وزیر دادگستری اتریش نیز با ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: پیشنهاد مشخص من این است که یادداشت تفاهم حقوقی تهیه کنیم و در سفر آتی رییس جمهور اسلامی ایران، به امضای رؤسای جمهور دو کشور برسد. به طور مشخص ما می توانیم مذاکرات خود در زمینه های معاضدت حقوقی، کیفری و تجاری را آغاز نمائیم.
وزیر دادگستری اتریش در ادامه با اشاره به یادداشت تفاهم حقوقی بین ایران و اتریش گفت یادداشت تفاهم منعقد شده می تواند مبنای کار ما برای شروع مذاکرات باشد.
وی سپس به گسترش تروریسم، سلفی گری و افراط گرایی در جوامع اروپایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از این سلفی ها در زندان های ما بسر می برند، لذا ما مایل هستیم از تجربیات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی استفاده کنیم؛ خوشبختانه در تفاهم نامه قبلی، بندی به مبارزه با تروریسم اختصاص دارد که از همین امکان استفاده می کنیم.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/03/19 - 12:31
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک