English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تفاهم نامه حقوق شهروندی وزارت دادگستری و کانون های مساجد امضا شد

وزارت دادگستری با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور تفاهم نامه حقوق شهروندی امضا کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری به نقل از خبرگزاری شبستان، محمود عباسی، رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با حضور در دبیرخانه ستاد عالی کانون های مساجد در مراسمی تفاهم نامه حقوق شهروندی بین این وزارتخانه و دبیرخانه ستاد عالی کانون های مساجد را با حضور دبیر این ستاد به امضا رساند.
بنابراین گزارش، عباسی در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند که در بحث حقوق بشر ما مدعی هستیم اما متاسفانه در چند سال اخیر در حالتی منفعلانه برخورد کردیم.
وی به نقش ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در احیای حقوق بشر اشاره کرد و افزود: جایگاه استیفای حقوق در مساجد ویژه است زیرا مساجد پایگاه انقلاب و جنگ ما بوده و هر جا به مسجد روی آورده ایم، موفق شده ایم.
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری در ادامه گفت: کلینیک های اخلاق و حقوق شهروندی توسط این وزارتخانه راه اندازی می شود که در این کلینیک ها به بهداشت آسیب های اجتماعی و مسایل و مشکلات مردم پرداخته خواهد شد.
وی اعلام کرد: آموزش اخلاق و حقوق شهروندی، مشاوره های حقوقی و روان شناختی و مدیریت آسیب های اجتماعی از وظایف این کلینیک هاست که در سرای محلات به خصوص در مساجد مشاوران حقوقی، روانشناختی و مددکاران اجتماعی به همراه روحانیون می توانند در این کلینیک ها فعالیت کنند.
عباسی خاطرنشان کرد: نقش مساجد در آموزش و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی و مدیریت آسیب های اجتماعی برجسته است که باید از این ظرفیت در کلینیک های اخلاق و حقوق شهروندی باید به نحو احسن استفاده کنند.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین حمید ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد ضمن تایید اظهارات معاون بین الملل و حقوق بشر وزیر دادگستری گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از بیستم تیرماه در برنامه های اوقات فراغت خود در سراسر کشور به موضوع حقوق شهروندی خواهد پرداخت و همچنین در جلسه ای که به منظور برگزاری مراسم متمرکز اوقات فراغت در مشهد طرح و برنامه ریزی شد، پرداختن به درمان آسیب های اجتماعی نیز مسئله اصلی بود.
حجت الاسلام ارباب سلیمانی در ادامه تاکید کرد: اگر جهان اسلام تشکل ها و محورهای برگرفته از قرآن کریم را توجه کنند بسیاری از گرفتاری های موجود از بین خواهد رفت.
وی تصریح کرد: مهمترین بحران در جامعه بحران اخلاق است و اگر متدینین، روحانیون و مساجد به ترویج اخلاق اسلامی بپردازند تمام آسیب های اجتماعی ما درمان خواهد شد.
در ادامه این مراسم، ستاد عالی کانون های مساجد و معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری تفاهم نامه حقوق شهروندی امضا کردند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/04/09 - 15:47
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک