English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ترویج حقوق شهروندی را با ایجاد سازمان های مسجد نهاد پیگیری می کنیم

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون وزیر دادگستری در گفتگو با شبستان: ترویج حقوق شهروندی را با ایجاد سازمان های مسجد نهاد پیگیری می کنیم.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در گفتگو با خبرگزاری شبستان هدف از انعقاد تفاهم نامه با ستاد را جایگاه برجسته مساجد در امور فرهنگی هنری توصیف کرد و گفت: مساجد پایگاه انقلاب اسلامی و تحکیم و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و اداره جنگ در دوران دفاع مقدس بوده و ما هر جا به مسجد روی آورده ایم با سربلندی و موفقیت از رهگذر حوادث عبور کرده ایم. مساجد نقش مهمی در ترویج اخلاق و فرهنگ اجتماعی دارند و با بهره گیری از ظرفیت مساجد و جوانان پرشور انقلابی می توان آسیب های اجتماعی را مدیریت کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که وعاظ و روحانیون می توانند چه نقشی در زمینه حقوق شهروندی ایفا نمایند گفت: رهبران مذهبی و روحانیون مساجد نقش برجسته ای در ترویج اخلاق و حقوق شهروندی دارند و محور مدیریت سازمان های مسجد نهاد در حوزه اخلاق و حقوق شهروندی با روحانیون مساجد است.
عباسی، در ملاقات با حجت الاسلام والمسلمین حمید ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور به تشریح اهداف و برنامه های معاونت حقوق بشر از تأسیس کلینیک های حقوق شهروندی پرداخت و گفت: این کلینیک ها که در مساجد می توانیم از آن به عنوان سازمان های مسجد نهاد تعبیر کنیم وظیفه آموزش و ترویج اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی، مشاوره حقوقی و روانشناختی، معاضدت حقوقی، مددکاری اجتماعی و مدیریت آسیب های اجتماعی را بر عهده دارند و بر پایه نظام ارجاع این کلینیک ها می توانند افراد را به فراخور موضوع به دستگاههای ذیربط مانند شوراهای حل اختلاف، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، دادگستری و ... معرفی نمایند.
وی خاطر نشان کرد: نقش مساجد در آموزش و ترویج حقوق شهروندی و مدیریت آسیب های اجتماعی برجسته است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/04/12 - 12:42
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک