English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
انعقاد تفاهم نامه های حقوق شهروندی در استان البرز

رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در سفر به استان البرز چندین تفاهم نامه همکاری در زمینه حقوق شهروندی را به امضا رساند.

دیدار محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با سید حمید طهایی استاندار البرز

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، بعد از ظهر یک شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۵ با آقای مهندس سید حمید طهایی استاندار البرز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی که به منظور بررسی راهکارهای تحقق حقوق شهروندی، امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه حقوق شهروندی با شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج و کانون وکلای دادگستری استان و افتتاح کلینیک های حقوق شهروندی استان البرز، به این استان سفر کرده بود، با استاندار البرز نیز دیدار و گفتگو کرد.
ایشان با تبیین اهمیت و ضرورت پرداختن به حقوق شهروندی که از برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید است، به تشریح اقدامات معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در زمینه حقوق شهروندی و بر ضرورت حمایت و همکاری نهاد های دولتی استان از جمله استانداری البرز برای تحقق این هدف تاکید کرد. وی همکاری استانداری البرز برای آسیب شناسی معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد طلاق، معضلات شهر نشینی، آپارتمان نشینی، وضعیت کودکان، آسیب های نو پدید اجتماعی و تلاش برای ارائه راه حل به مراجع مربوط و همچنین اخذ نظریات علمی و مشورتی در خصوص مباحث حقوق بشر، حقوق شهروندی را خواستار شد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود: هدف از تشکیل کلینیک های اخلاق و حقوق شهروندی که با همکاری وزارت دادگستری، شورای اسلامی شهر و شهرداری ها راه اندازی می شود مدیریت آسیب های اجتماعی و مسایل و مشکلات مردم، آموزش اخلاق و حقوق شهروندی، مشاوره های حقوقی و روان شناختی است
استاندار البرز نیز به برخی از معضلات استان در زمینه حقوق شهروندی اشاره کرد وضمن استقبال از برنامه های تعریف شده وزارت دادگستری در استان البرز، آمادگی استانداری برای همکاری جهت تسریع در اجرای طرح کلینیک های حقوق شهروندی را اعلام نمود. وی آسیب های اجتماعی را یکی از چالش های بزرگ فراروی دولت و مردم توصیف کرد و ارائه طرح ها و راهکارهایی همچون ترویج حقوق شهروندی را ضروری خواند.
در این دیدار آقایان عرفانی مقدم، معاون مدیرکل حقوق بشر وزارت دادگستری و نوید رهبر، مشاور معاونت حقوق بشر وی را همراهی می کردند.

امضای تفاهم نامه سه جانبه بین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار کرج

صبح یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ تفاهم نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج به منظور بسط و توسعه همکاری به امضای طرفین رسید که بخشی از این تفاهم نامه به بهره مندی دوجانبه دستگاه ها از ظرفیت های یکدیگر در راستای توسعه و اعتلای اخلاق و حقوق شهروندی اختصاص دارد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری که به منظور امضای تفاهم نامه در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج سخنرانی می کرد، ایجاد این کلینیک ها را یکی از راهکارهای اساسی برای ساماندهی و تحقق اهداف حقوق بشر و حقوق شهروندی برشمرد.
محمود عباسی با اشاره به اینکه فرمان ۸ ماده ای امام (ره) در راستای ارج نهادن به حقوق بشر و شهروندی است گفت: در تمامی مواد این فرمان، به محترم شمردن حقوق افراد و رعایت ضوابط قانونی در برخورد با حقوق شرعی و مدنی مردم تأکید شده است.
عباسی، با بیان اینکه تحقق حقوق شهروندی در بازدارندگی و پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی موثر است، امضای این تفاهم نامه را گام موثری در جهت حفظ و رعایت حقوق شهروندی و اعتلای آن دانست. ایشان در ادامه ، راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی را با همکاری کانون وکلا و شهرداری ها یادآور شد و گفت: هدایت و مدیریت این کلینیک ها بر عهده کمیته حقوق شهروندی است که در شورای اسلامی شهر با حضور نمایندگانی از وزارت دادگستری، شورای شهر، شهرداری، استانداری، کانون وکلا و نمایندگان سازمان های مردم نهاد شکل می گیرد.
عباسی افزود: استان البرز با توجه به تنوع و تکثر جمعیتی، نیازمند مدیریت آسیب های اجتماعی است و یکی از راه های پرداختن به آن، اجرای این انعقاد تفاهم نامه ای است که امروز به امضاء می رسد. ایشان در ادامه افزود: در هر یک از این کلینیک ها یک نفر حقوقدان، یک نفر مددکار اجتماعی و یک نفر مشاور روانشناسی حضور دارند و برنامه های کمیته حقوق شهروندی را به مورد اجرا می گذارند و از طرفی ضمن آموزش و اجرای برنامه ها و وظایف از پیش تعریف شده به کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی می پردازند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه کرامت انسانی از ارزش های حقوق بشری است و در فرهنگ و آموزه های دینی ما جایگاه رفیعی دارد و همه وظیفه داریم به کرامت انسانی و ارزش های حقوق بشری بیش از پیش توجه کنیم، گفت: قانونگذار باید برای تحقق حقوق شهروندی تلاش کند چرا که این مهم نیاز همه آحاد جامعه است و پاسداشت حقوق شهروندی وظیفه همه دولت ها است.
وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه شورای اسلامی شهرها بیش از دیگران مطلع از گذران وقایع در حاشیه شهر ها می باشند و آمارها نشان دهنده این است که برای پرداختن به این موضوع باید طرحی نو در انداخت و با استفاده از پتانسیل سازمان های مردم نهاد و ورود شهرداری ها و شورای اسلامی شهر ها به این موضوع گامی در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداریم.
در پایان اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شهردار کرج، مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز به ارائه نقطه نظر خود پرداختند.

تشکیل کمیته حقوق شهروندی استان البرز

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ظهر یکشنبه ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۵پس از جلسه علنی شورای شهر کرج از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری با شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مفاد این تفاهم نامه، مسائل مربوط به اخلاق و حقوق شهروندی در این استان پیگیری می شود.
عباسی به راه اندازی کمیته حقوق شهروندی در شورای شهر کرج اشاره کرد و گفت: این کمیته با حضور رئیس شورا و شهردار، رئیس کانون وکلای دادگستری، نماینده سازمان های مردم نهاد و مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز تشکیل می شود تا با تعیین خط مشی و برنامه ریزی برای ایجاد و راهبری کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات تلاش کند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به افتتاح پنج کلینیک حقوق شهروندی در استان البرز، گفت: در این کلینیک ها آموزش های اخلاق و حقوق شهروندی، مشاوره حقوقی و روانشناختی، پیشگیری از آسیب ها و تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه های اجرایی نظام ارجاع در کلینیک های حقوق شهروندی پیش بینی شده است، افزود: یک نفر مشاور حقوقی پروانه دار و نیز روانشناس و مددکار اجتماعی دارای مجوز اساس این کلینیک ها را تشکیل می دهند و مباحث مربوط به حوزه اخلاق و حقوق شهروندی را دنبال می کنند.
عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به بافت و ترکیب جمعیتی و نیز تنوع و تکثر قومیت ها در استان البرز، تصور می شود یکصد کلینیک باید در سطح استان راه اندازی شود که در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج است.
به گفته معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در کلینیک های حقوق شهروندی، زمینه مطالبه گری شهروندان و پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی نیز فراهم می شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه شوراها می توانند نقش برجسته تری در کشور ایفا کنند، گفت: در این خصوص ما با یک برنامه ملی کار خودمان را آغاز کرده ایم و اعتقاد داریم که نهادهای مدنی از جمله شوراهای اسلامی شهر و کانون های فرهنگی مساجد، گزینه های بسیار مناسبی برای پرداختن به اخلاق و حقوق شهروندی هستند.

با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری صورت گرفت:
افتتاح پنج کلینیک حقوق شهروندی در استان البرز


در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس شورای اسلامی شهر و شهردار کرج که در روز یکشنبه مورخ ۱۳/۴/۱۳۹۵ در جلسه شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد پنج کلینیک حقوق شهروندی در استان البرز افتتاح شد.

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری هنگام افتتاح کلینیک های حقوق شهروندی در کرج با اشاره به اینکه ترویج حقوق شهروندی یکی از برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید است و معاونت حقوق بشر در راستای تحقق اهداف دولت تشکیل شده است تأکید کرد تشکیل کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات یکی از راهکارهای منطقی برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و روانشناختی، معاضدت حقوقی و مددکاری اجتماعی است. بدون تردید تحقق این هدف نقش و تأثیر بسزایی در پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی خواهد داشت. وی در حضور اعضای کلینیک های حقوق شهروندی به تشریح وظایف و اختیارات کلینیک های حقوق شهروندی پرداخت و گفت بنیان کلینیک های حقوق شهروندی بر پایه مشاوره حقوقی، وکالت، مددکاری اجتماعی و مشاوره روانشناختی استوار است و خدمت صادقانه به مردم وظیفه اصلی ماست.

امضای تفاهم نامه بین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و کانون وکلای دادگستری البرز

روز یکشنبه ۱۳ تیر ۹۵ تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و کانون وکلای دادگستری استان البرز با حضور محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس کانون وکلاى دادگستری استان البرز در محل آن کانون به امضاء رسید.
این تفاهم نامه در راستای برنامه ها و سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید و به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های نهادهای مختلف در کشور برای پیشبرد و تحقق اهداف حقوق شهروندی صورت پذیرفت.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در جلسه ای با حضور رئیس کانون وکلای دادگستری البرز و اعضای هیئت مدیره آن کانون با اشاره به اینکه یکی از کارهای ممتاز و خیرخواهانه ای که در سطح کانون های وکلای دادگستری ها صورت می پذیرد موضوع معاضدت حقوقی شهروندان می باشد، برای توسعه این امر خداپسندانه انتظار می رود کانون وکلای دادگستری استان البرز با تلاش خود برای راهبری کلینیک های حقوق شهروندی که قطعاً موجبات اعتلای جایگاه وکلا در نزد افکار عمومی را بیش از پیش فراهم می کند نقش آفرینی کنند.
در پایان آقای رضازاده رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز ضمن خیر مقدم و تشکر بابت حضور معاون وزیر دادگستری در محل کانون، آمادگی کانون وکلای دادگستری استان البرز را برای همکاری با کلینیک های حقوق شهروندی در قالب تفاهم نامه به امضا ء رسیده را اعلام نمود.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/04/14 - 16:46
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک