English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دیدار و گفتگوی رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر وزیر دادگستری با استاندار آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دادگستری، محمود عباسی، رییس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و حجت الاسلام والمسلمین سید طه مرقاتی، مشاور حقوق بشر اسلامی معاونت حقوق بشر که در روز پنجشنبه مورخ 1395/4/24 به ارومیه سفر کرده بودند با سعادت، استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استاندار برگزار شد، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به تشریح اهداف و برنامه های معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری در زمینه های داخلی و بین المللی پرداخت و با تأکید بر دغدغه مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و دولت تدبیر و امید نسبت به آسیب های اجتماعی، توجه به اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی و آموزش و ترویج آن از طریق نهادهای مدنی را یکی از راهکارهای مناسب پیشگیری از بروز ناهنجاری های اجتماعی و جرایم و تخلفات دانست و گفت: همانگونه که ما با هماهنگی وزارت کشور برای تشکیل مراجع متناظر حقوق کودک توانستیم با استفاده از ظرفیت دفاتر زنان و خانواده استانداری ها مراجع متناظر حقوق کودک در سراسر کشور را تشکیل دهیم و بحمدا... با به صحنه آمدن و همکاری و همراهی استانداری ها گام های خوبی در این عرصه برداشته شد، تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی از جمله شوراهای اسلامی شهر و روستا، سازمان های مردم نهاد و برخی نهادهای غیر دولتی نظیر سازمان نظام روانشناسی، کانون وکلا و انجمن مددکاری اجتماعی برای تشکیل کلینیک های اخلاق و حقوق شهروندی بهره گیریم و امروز چهار کلینیک حقوق شهروندی در این استان راه اندازی کردیم. امیدواریم با حمایت جنابعالی و همکاران محترم بتوانیم گام های اساسی تری در این را برداریم.
در این جلسه استاندار آذربایجان غربی به تشریح مسائل و مشکلات استان از جمله مرزهای گسترده استان با کشورهای همسایه و شهرهای مرزی و تلاش های استانداری برای خدمت رسانی به مردم پرداخت و از معاون حقوق بشر وزیر دادگستری برای شرکت و سخنرانی در مراسم و برنامه های مربوط به حادثه سردشت دعوت به عمل آورد که مورد استقبال عباسی قرار گرفت. در این جلسه رادفر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به تشریح اقدامات استانداری و دوایر دولتی و نهادهای مدنی استان در زمینه آسیب های اجتماعی پرداخت و اقدامات وزارت دادگستری در زمینه حقوق شهروندی را بسیار ضروری توصیف کرد.
وی به همکاری های استانداری با معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اشاره کرد که نتایج خوبی به همراه داشته است.

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/04/26 - 18:3
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک