English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
جمهوری اسلامی ایران همه اشکال تروریسم را محکوم می کند

در دیدار و گفتگوی رییس شورایعالی سردفتران فرانسه با رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری؛ عباسی با محکوم کردن عملیات تروریستی در فرانسه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همه اشکال تروریسم را محکوم می کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، هیأت کانون سردفتران فرانسه به ریاست پیرلوک ووژل رییس شورایعالی کانون سردفتران فرانسه با محمود عباسی، رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در وزارت دادگستری دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران جمهوری اسلامی، مدیر کل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری، نماینده وزارت امور خارجه، معاون مدیر کل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت دادگستری و جمعی از همکاران وزارت دادگستری حضور داشتند، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به عملیات تروریستی شهر نیس فرانسه که منجر به کشته شدن افرادی بیگناه شد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عملیات تروریستی در فرانسه را محکوم می کند همچنانکه اقدامات تروریستی از نظر ما در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، یمن، ترکیه و هر کشور دیگری محکوم است. تروریسم خوب و بد ندارد و ماهمه اشکال تروریسم را محکوم می کنیم.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم است اظهار داشت: متأسفانه تروریست هایی که زمانی بیش از چهار هزار نفر از هموطنان ما، رییس جمهور، نخست وزیر، رییس دستگاه قضایی و نمایندگان پارلمانی ما را ترور کردند و زمانی در لیست سیاه تروریست های کشورهای غربی بودند هم اکنون مورد حمایت برخی کشورهای اروپایی هستند. بدون تردید نگاه دوگانه به تروریسم موجبات گسترش آن را در سطح بین الملل فراهم می آورد. به همین دلیل ما اعتقاد داریم برای ایجاد صلح و ثبات بین المللی و امنیت و آرامش کشورها باید همه اشکال تروریسم را محکوم و با آن مبارزه کرد.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای یادداشت تفاهم حقوقی امضا شده بین جناب آقای دکتر روحانی رییس جمهور اسلامی ایران با آقای اولاند در سفر به فرانسه تأکید کرد: اراده رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات در همه عرصه هاست و ما باید برای حمایت حقوقی و قضایی از مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که در فضای پسابرجام نمود بیشتری پیدا کرده است، گام های بلندتری برداریم؛ از این رو ما بر توسعه مناسبات و مراودات حقوقی نهادهای عمومی و مدنی دو کشور حمایت می کنیم، یاداشت تفاهم رؤسای جمهور دو کشور نقشه راه ماست و ترسیم کننده خطوطی که باید براساس آن گام برداریم.
وی همچنین افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی، حمایت های حقوقی کانون‏های سردفتران دو کشور بویژه در زمینه اسناد و امضای الکترونیکی آنها را ایجاب می کند، که آن را ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانیم، که به همت همکاران خوب ما در کانون سردفتران تحولات زیادی در حوزه کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر برداشته شده که انتظار می رود با حمایت شورایعالی کانون‏های سردفتران فرانسه بتواند به عضویت اتحادیه بین المللی کانون‏های سردفتران در آید.
عباسی در ادامه اظهار داشت: ما از گسترش مناسبات بین کانون‏های سردفتران، کانون‏های وکلا و دانشکده های حقوق بویژه در زمینه انتقال تجربه و گفتگوهای حقوقی و قضایی حمایت می کنیم.
در این دیدار پیرلوک ووژل، رییس شورایعالی سردفتران فرانسه اظهار داشت: ما از همدردی شما به خاطر حوادث تروریستی نیس فرانسه تشکر و قدردانی می کنیم و وجود امنیت در کشور ایران با وجود اینکه در منطقه ای ناامن از جهان قرار دارد را نشانه بها دادن ایران به امنیت جهانی می دانیم.
وی با یادآوری روابط تاریخی دو کشور و روابط کانون‏های سردفتران دو کشور ایران و فرانسه همراه با دوستی و احترام و ارزش های مشترک اظهار کرد: که دولت های ایران و فرانسه به کانون‏های سردفتران تفویض اختیار حقوقی کرده اند که این تفویض موجب بالا رفتن ضریب امنیت جامعه می شود.
ووژل در خاتمه تأکید کرد: کانون سردفتران فرانسه از پیوستن ایران به اتحادیه بین المللی کانون‏های سردفتران حمایت می کند.
در این جلسه دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران ایران نیز ضمن تشکر از حمایت‏های وزیر دادگستری و معاون حقوق بشر و امور بین الملل ایشان برای فراهم کردن مقدمات پیوستن کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران اظهار داشت: ما از همکاران خود در فرانسه انتظار داریم گامهای مؤثری برای ارتقای روابط دوجانبه حقوقی و قضایی بین وزرای دادگستری دو کشور بردارند.

 

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/05/04 - 10:29
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک