English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
تشکیل کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

در راستای تحقق مفاد تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت دادگستری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته حقوق شهروندی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری که در خرداد ماه گذشته به امضای حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی وزیر دادگستری و دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید، کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم با حضور نمایندگان وزارت دادگستری، وزارت علوم و رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو تشکیل و در نخستین جلسه آن که در تاریخ ۴/۵/۱۳۹۵در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تشکیل شد اعضای کمیته راهکارهای اجرای تفاهم نامه را بررسی کردند. در این جلسه اعضای کمیته تصمیم گرفتند نسبت به تدوین آیین نامه کمیته اقدام نمایند و در ادامه چگونگی و راه اندازی انجمن ها و کانون های دانشجویی حقوق شهروندی در دانشگاههای سراسر کشور را بررسی کردند.
هم چنین اعضای کمیته، مشارکت فعال دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راه اندازی و مدیریت انجمن های علمی دانشجویی اخلاق شهروندی و حقوق شهروندی، راهکارهای مناسب حمایت از پایان نامه نامه های دانشجویی در زمینه های حقوق بشر و حقوق شهروندی را مورد تأکید قرار دادند.
پیشنهاد رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و عضو کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم مبنی بر تصویب رشته دکترای پژوهشی حقوق بشر اسلامی مورد استقبال اعضا قرار گرفت و مقرر گردید پیگیری های لازم در این زمینه صورت پذیرد. همچنین همکاری و مشارکت فعال کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم در برگزاری جشنواره حقوق شهروندی در دهه مبارکه فجر مورد تأکید قرار گرفت. و مقرر گردید به نحو مقتضی نسبت به اطلاع رسانی به منظور مشارکت فعال استادان و دانشجویان و نویسندگان مقالات و پایان نامه ها و کتب منتشره در زمینه حقوق بشر و حقوق شهروندی در این جشنواره اقدام شود.

بر اساس این گزارش اعضای کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر می باشند

اعضای کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
دکتر محمد روشن- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری



دکتر محمود عباسی – رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری 

دکتر سید ضیاء هاشمی – معاون فرهنگی- اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 

دکتر حسین میر محمد صادقی – رییس کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو


دکتر محمد مهدی مقدادی – مدیر گروه حقوق خصوصی دانشگاه مفید

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/05/06 - 11:26
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک