English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
اصفهان پایگاه اخلاق، فرهنگ و حقوق شهروندی است

رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: شهر اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای بزرگ و یکی از شهر های فرهنگی کشور پایگاه اخلاق، فرهنگ و حقوق شهروندی است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی در حاشیه جلسه شورای شهر اصفهان، پیرامون تبادل نظر در مسایل مرتبط با حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی و راهکارهای کاهش و رفع آنها با اشاره به اینکه در آستانه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی هستیم، اظهار کرد: این روز از آن جهت که پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران بوده و به تصویب سازمان کنفرانس اسلامی رسیده برای ما روزی مهم تلقی می شود و لازم است برای گرامی داشت و بزرگداشت این روز و هم ترویج حقوق بشر اسلامی در این روز گام برداریم.
وی افزود: پیرو تفاهم نامه ای که در ۱۹ فروردین سال ۱۳۹۵ به امضای حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری و مهندس چمران رئیس شورای عالی استان ها رسید مقرر شد که با شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری های سراسر کشور در حوزه حقوق شهروندی، مدیریت آسیب های اجتماعی و مبارزه با فساد همکاری داشته باشیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با بیان اینکه در برخی از استان ها این فعالیت را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: امروز در آستانه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار، روسای کمیسیون ها و معاونان شهرداری در ارتباط با حقوق شهروندی برگزار می شود.
وی با اشاره به محتوای جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار اصفهان و معاونان شهرداری اضافه کرد: در این جلسه موضوع حقوق شهروندی و آسیب های اجتماعی را به بحث می گذاریم و در پرتو تفاهم نامه امضا شده میان وزیر دادگستری و رئیس شورای عالی استان ها تفاهم نامه ای بین معاونت حقوق بشر و امور بین الملل، رئیس شورای شهر و شهردار اصفهان به امضا خواهد رسید و در چارچوب این تفاهم نامه کمیته حقوق شهروندی در شورای اسلامی شهر اصفهان شکل می گیرد.
عباسی با اشاره به ترکیب کمیته حقوق شهروندی در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: افرادی از دستگاه های مختلف از جمله رئیس کانون وکلای اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان، نماینده وزارت دادگستری، رئیس کانون نظام روانشناسی استان، کانون مددکاران اجتماعی از اعضای تشکیل دهنده این کمیته هستند.
وی ادامه داد: براساس تفاهمی که با شورای عالی استان ها منعقد گردید قرار بر این شد که نهاد های عمومی و مدنی به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری گام های بلند تری از آنچه که اکنون در مباحث شورای شهر انجام می دهند در راستای ترویج حقوق شهروندی و مدیریت آسیب های اجتماعی انجام بردارند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به جایگاه بسیار خوب استان اصفهان در زمینه فرهنگی و حقوق شهروندی گفت: موضوع اخلاق شهروندی و فرهنگ و حقوق شهروندی در شهر اصفهان از عصر صفویه اجرا می شده است و جلسه امروز بازبینی این اصل است تا بتوان گام های اساسی تری در این شهر بر داریم.
عباسی افزود: با توجه به گستره آسیب های اجتماعی به ویژه در حاشیه شهرها و با عنایت به سیاست دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب، لازم است گام های بلند تری در این زمینه برداشته شود.
وی با بیان اینکه مسئولان شهر در ارتباط با موضوع حقوق شهروندی اشراف و آگاهی کامل دارند، تصریح کرد: در حقیقت تشکیل این کمیته در شورای اسلامی شهراصفهان یک هماهنگی میان دستگاه های مختلف و نهاد های عمومی و مدنی ایجاد می کند و امیدواریم که بتوانیم نتایج خوبی برای مردم و استان اصفهان داشته باشیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری اضافه کرد: یکی از بند های این تفاهم نامه در حوزه قانون گذاری و سیاست گذاری است که طرفین در زمینه هایی که لازم است پیش نویس قانونی تهیه کنند در صورت لزوم پیشنهادهای خود را به مراجع ذیربط ارجاع می دهند.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/05/12 - 19:35
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک