English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
سفر رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون وزیر دادگستری به خراسان شمالی؛ دیدار با مقامات استان و تشکیل کلینیک های حقوق شهروندی

در سفر رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به استان خراسان شمالی، ضمن دیدار با مقامات و بازدید از تعزیرات حکومتی این استان، چهار کلینیک حقوق شهروندی افتتاح شد.

 

دیدار معاون حقوق بشر وزیر دادگستری با استاندار خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در دیدار با صالحی- استاندار خراسان شمالی با تبریک انتصاب ایشان به سمت استاندار خراسان شمالی و آرزوی موفقیت برای ایشان، با اشاره به فعالیت های وزارت دادگستری در زمینه حقوق شهروندی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که آموزش اخلاق و حقوق شهروندی و ارائه مشاوره های حقوقی و روانشناختی می تواند تاثیر بسزایی در حاکمیت قانون و اخلاق و نهادینه کردن آن در جامعه داشته باشد و نتیجه آن پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و تخلفات است.
وی افزود: امروزه تشکیل میلیون ها پرونده در محاکم دادگستری سرمایه های ملی را هدر می دهد و سر انجام آن نوعا بازگشت به نقطه صفر است. باید توجه خود را به پیشگیری معطوف کنیم که همواره پیشگیری بهترین راه علاج است. ما اجرای این مهم و یکی از ساز و کار تحقق آن را در قالب کلینیک های حقوق شهروندی می دانیم. البته کار اساسی ما با شورای اسلامی شهر و شهرداری ها رقم می خورد ولی امروز چهار کلینیک حقوق شهروندی با حضور هفت تن از مدیران استانی شما افتتاح شد که امیدواریم منشاء خیر و خدمت رسانی مطلوبتر به مردم باشد.
در این دیدار صالحی- استاندار خراسان شمالی- اقدامات وزارت دادگستری را سازنده توصیف کرد و با حمایت از ترویج اخلاق و حقوق شهروندی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد، سیاست رییس جمهور محترم بر ترویج حقوق شهروندی است و سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید در این زمینه ایجاب می کند که ما با حرکتی یکپارچه و هماهنگ برای خدمتگزاری به مردم بکوشیم.

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در بازدید و دیدار از تعزیرات حکومتی خراسان شمالی:
هدف از ترویج حقوق شهروندی حاکمیت قانون و نهادینه کردن آن در متن جامعه است


به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی در بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی و دیدار با مسئولان تعزیرات حکومتی، با اشاره به فضای نامناسب قانون گریزی در یکدهه گذشته که منجر به کاستن بردباری، تحمل یکدیگر و ترویج خشونت در جامعه گردیده، تاکید کرد که اتکاء به شعارها و برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید در ترویج حقوق شهروندی، زمینه ساز گسترش حاکمیت قانون و اخلاق و نهادینه کردن آن در متن اجتماع است.
وی تلاش های وزیر دادگستری در مبارزه با فساد و ترویج اخلاق گرایی و قانون مداری در جامعه را راهبرد مهمی دانست که موجب تشجیع مدیران برای داشتن قاطعیت در عمل به اجرای قانون می گردد.
به گفته وی یکی از دستاوردهای این حمایت حرکت های سازنده و تاثیر گذار سازمان تعزیرات حکومتی در یکسال گذشته است. وی دقت، سرعت و قاطعیت در احیای حقوق الناس و برخورد با تخلفات و جرایم در دوره مدیریت جدید سازمان و تبعیت مدیران استانی از مشی انقلابی رییس محترم سازمان را موجب امیدواری مردم در حاکمیت قانون دانست و گفت: سازمان تعزیرات حکومتی که قاعدتا باید نقطه پایان اجرای عدالت باشد، در حرکت فزاینده مبارزه قاطع و بی امان با قاچاق کالا جلودار مبارزه است و خوشبختانه این حرکت ارزشمند، سایر دستگاه ها را نیز به تکاپو واداشته و امیدواریم که اراده مصمم و هماهنگ مسئولان در مبارزه با تخلفات و جرائم امنیت اقتصادی و آرامش و ثبات در بازار و حمایت از تولید داخلی را به ارمغان بیاورد که در حقیقت این مهم همان تحقق حقوق شهروندی است.
عباسی هدف حقوق شهروندی را رضایت مندی مردم دانست و حضور فعال و گسترده اداره کل تعزیرات حکومتی استان خراسان شمالی را که موجبات رضایت مندی مردم از این سازمان را فراهم آورده، ارزشمند توصیف کرد و از مدیرکل، معاونان، روسای شعب و کارمندان خدوم تعزیرات حکومتی استان تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان و معاونان وی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات تعزیرات حکومتی استان که موجب ثبات بازار گردیده ارائه کردند.

با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در خراسان شمالی صورت گرفت:
ارتقای جایگاه چهار کلینیک مددکاری به کلینیک حقوق شهروندی


به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در استان خراسان شمالی و در جمع هفت تن از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان و رییس کلینیک های مددکاری اجتماعی ایران، به منظور بهره گیری از ظرفیت های موجود و ایجاد زمینه مثبت همکاری در تقویت و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و در چارچوب تفاهم نامه همکاری، چهار کلینیک فعال مددکار اجتماعی استان به کلینیک حقوق شهروندی ارتقا یافت.
در مراسم افتتاح این کلینیک ها، که با همکاری و مشارکت فعال سازمان نظام روانشناسی و کانون وکلای دادگستری استان صورت پذیرفت، مقرر گردید در این کلینیک ها علاوه بر مددکاری اجتماعی، در چارچوب اساسنامه کلینیک های حقوق شهروندی خدمات روانشناسی، وکالت و مشاوره، معاضدت حقوقی و آموزش اخلاق و حقوق شهروندی صورت پذیرد.
در این جلسه که جمع زیادی از مددکاران اجتماعی، فعالان عرصه بهزیستی، تأمین اجتماعی و حقوقدانان حضور داشتند، عباسی از همکاری و مشارکت فعال بهزیستی و مددکاران اجتماعی در راستای خدمت صادقانه به مردم تقدیر و تشکر کرد و تجمیع نیروهای خدمتگزار همراستا به منظور ارائه خدمت مطلوبتر را طلیعه مناسبی برای پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی دانست.
وی افزود ما امروز بیش از هر زمان دیگر به این تلاش های همگرایانه نیازمندیم.

 

 

 

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/05/18 - 12:29
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک