English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
افتتاح 12 کلینیک حقوق شهروندی در استان آذربایجان شرقی

با حضور رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری 12 کلینیک حقوق شهروندی در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، با حضور محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و برخی مسئولان استانی و اعضای کلینیک های حقوق شهروندی در استان آذربایجان شرقی، دوازده کلینیک حقوق شهروندی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
عباسی در این رابطه گفت: در این کلینیک ها که پیش از این صرفاً به ارائه خدمات مددکاری اجتماعی می پرداختند، مشاوره حقوقی و روانشناسی، خدمات مددکاری، معاضدت حقوقی و آموزش و ترویج اخلاق و حقوق شهروندی ارائه می شود و حضور حداقل یک نفر وکیل پایه یک دادگستری، یک نفر روانشناس و یک نفر مددکار اجتماعی در این کلینیک ها مبنای خوبی برای ارائه خدمات حقوقی و مددکاری و روانشناسی به مردم به منظور پیشگیری از هنجارهای اجتماعی است.
وی همچنین افزود: با افتتاح این کلینیک ها در تبریز و شهرهای تابعه استان و حمایت مسئولان و اعتماد مردم به این کلینیک ها انتظار می رود بتوانیم گامی در جهت تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید برداریم.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین منشور حقوق شهروندی و اهتمام خاص دکتر روحانی، رییس جمهور در بازبینی و انطباق منشور با قانون اساسی جمهوری اسلامی – موازین شرع و اسناد بالا دستی نظام و موازین بین المللی را نشان دهنده اهمیت این سند دانست که بزودی مننتشر می گردد.
وی هم چنین به برنامه های دولت تدبیر و امید در زمینه های مختلف از جمله طرح تحول نظام سلامت اشاره و آن را نشانه عزم جدی دولت برای تحقق حقوق شهروندی دانست و گفت: انتخاب دستیار ویژه حقوق شهروندی و دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت ها و تشکیل معاونت حقوق بشر و امور بین الملل در وزارت دادگستری که برای نخستین بار در قوه مجریه و دولت شکل گرفته نشان دهنده اهتمام دولت به حقوق بشر و حقوق شهروندی است.

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/07/04 - 13:7
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک