English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
دیدار و گفتگوی دکتر محمود عباسی با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد

دکتر محمود عباسی -رئیس اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق  ایران و معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در سفر به استان یزد با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد دیدار کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يزد، با حضور محمود عباسی در دفتر سرپرست اداره کل، پیرامون قوانین حوزه میراث فرهنگی هم اندیشی و تبادل نظر شد.

در این نشست سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان یزد این دیدار را فرصتی موثر دانست و گفت: یکی از چالش های اصلی حوزه فرهنگی در ایران، تخریب میراث فرهنگی است که در بخش تخریب بناها و ابنیه مشهودتر است.

سید مصطفی فاطمی اظهار داشت: یکی از ابعاد این چالش، بي‌اطلاعي از قوانين و مقررات است که به تخریب آثار تاریخی منجر شده و لازم است نسبت به رفع این نقص تلاش کرد. در این راستا بهره بردن از پتانسیل انجمن ها و سازمان های مردم نهاد به منظور فرهنگ سازی و آشنایی بیشتر جامعه با قوانین این حوزه می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این بحث مطرح می شود موضوع تخریب آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی به دلیل عدم ثبت حریم است، که البته سازمان مرکزی در تلاش است تا با همکاری معاونت حقوقی قانون های مرتبط با این بخش را اصلاح نماید و از این طریق مشکلاتی از این دست نیز مرتفع گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: میراث فرهنگی را هویت تاریخی و فرهنگی خود می دانیم و اعنقاد داریم که حفظ و حراست از آن وظیفه بین نسلی است چرا که موظف هستیم این یادگار نیاکانمان را به عنوان سند هویت ملی به آیندگان تحویل دهیم. این وظیفه در قانون اساسی و کنوانسیون های بین المللی نیز به خوبی تاکید شده است و دستگاه های متولی، باید در اجرای قوانین دقت لازم و کافی را داشته باشند و امید داریم با تعامل سازنده با سایر متولیان به این رسالت به خوبی عمل کنیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/08/15 - 19:21
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک