English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح "کلینیک حقوق شهروندی" انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد در نشست علنی سیصد و بیست وششمین  شورای اسلامی شهر یزد که با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ، رئیس کانون وکلای دادگستری و مدیر بورس منطقه‌ای یزد برگزار شد، با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت دادگستری و شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، شهر یزد به عنوان پایلوت اجرای طرح "کلینیک حقوق شهروندی" انتخاب شد.

در این نشست محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به بیان توضیحاتی در ارتباط با ضرورت تشکیل این کلینیک‌ها و علت انتخاب شهرهای یزد و قزوین به عنوان پایلوت اجرای طرح پرداخت.

در ادامه  هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر یزد سوالات و مطالب خود مرتبط با این طرح، آسیب‌های اجتماعی و سایر مباحث مرتبط با حقوق شهروندی و قوانین شهر و وزارت دادگستری را مطرح کردند.

بعد از بحث و تبادل نظر، متن تفاهم نامه قرائت و سپس به امضای طرفین قرارداد رسید که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، شهر یزد نیازمند 30 کلینیک حقوق شهروندی است که 7 مورد این کلینیک‌ها تا 10 روز آینده ایجاد می‌شود.

همکاری و تعامل در حسن اجرای قوانین و مقررات، اخذ نظریات علمی و مشورتی اساتید در ارتباط با مباحث مرتبط با حقوق بشر و حقوق شهروندی، تهیه و اجرای برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای سطح فرهنگ عمومی و توجه مردم به مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی و ارائه کمک‌های فنی به شهرداری و شورای شهر در مبارزه و پیشگیری از فساد از جمله مباحثی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است.

 

 

 


 


روابط عمومی اتحادیه انجمن های علمی گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1395/08/15 - 19:37
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک