English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
انتقال ۷ تن از محکومان ایرانی از گرجستان به کشور

تهران- ایرنا- رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی گفت: هفت تن از محکومان ایرانی محبوس درزندان های گرجستان به کشور منتقل شدند تا ادامه محکومیت خود را در زندان های کشور بگذرانند.

محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: در دو ماه گذشته نیز موفق به انتقال ۱۰۱ تن از محکومان ایرانی از گرجستان به کشور شده ایم.

وی افزود: این امر نشان دهنده دیپلماسی فعال حقوقی و قضایی جمهوری اسلامی با دیگر کشورهاست. هم اکنون شاهد اوج این همکاری ها با دولت گرجستان در شرایط حساس شیوع کرونا هستیم.

وی تاکید کرد: لازم است مراتب قدردانی خود و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران از دولت گرجستان خصوصا وزارت دادگستری و امور خارجه آن کشور که با درک عمیق شرایط، همکاری بسیار خوبی با وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران داشته اند ابراز دارم.

عباسی گفت: از جناب آقای شهیدی سفیر کشورمان در گرجستان که فعالانه برای تحقق این اقدام ارزشمند انسانی و حقوق بشری و جناب آقای دکتر جابری انصاری معاون امور کنسولی وزارت امور خارجه و همکارانشان که با تلاش های صادقانه و پیگیر زمینه تحقق این امر مهم را فراهم کردند سپاسگزاریم.

وی افزود در این اقدام به ظاهر ساده اما مهم دستگاههای مختلفی نقش آفرینی کردند که از جمله آنها سازمان هواپیمایی، حفاظت پرواز، قوه قضاییه، سازمان زندان ها، دادستانی تهران و اینترپل است که باید از همه این عزیزان تشکر و قدردانی کنیم.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به تاکید وزیر دادگستری کشورمان مبنی بر ضرورت حمایت همه جانبه از ایرانیان خارج از کشور خصوصا افرادی که به نحوی از انحا مشکلاتی برایشان ایجاد شده به خصوص در شرایط حساس کنونی که با پاندمی کرونا در جهان مواجهیم تاکید کرد: از طریق وزارت امور خارجه به همه سفرا و نمایندگی های کشورمان در دیگر کشورها اعلام کرده ایم که آماده مبادله همه محکومان ایرانی با دیگر کشورها هستیم و این امر انسانی سیاست روشن حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشورهای مدعی حقوق بشر می کشاند که هم اکنون هزاران زندانی مبتلا به کرونا دارند و در وضعیت اعتراضات اخیر خود روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شود.

وی افزود:  ظاهرا نهادهای حقوق بشری رسالتشان در زمینه حقوق بشر رصد وضعیت حقوق بشر در کشورهایی است که دولت های استکباری دیکته می کنند. متاسفانه کشورهایی که نقض حقوق بشر در آنها نهادینه شده و بطور سیستماتیک دنبال می شود و این روزها شاهد نمادها و نمونه های بارز آن هستیم هیچگاه مورد عتاب و خطاب مجامع حقوق بشری قرار نگرفته آند. اما همین نهادهای حقوق بشری اقدامات اخیر انسانی و حقوق بشری قوه قضائیه و سازمان زندان های جمهوری اسلامی را که با شیوع کرونا به یکباره دهها هزار زندانی را به مرخصی فرستاد نمی بینند؛ اقدام متهورانه ای که در هیچ کشوری شاهد آن نبودیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/05/08 - 11:51
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک