English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کودکان حق دارند از فضای مجازی ایمن بهره مند باشند

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، نشست تخصصی حقوق کودک در فضای مجازی با حضور اعضای کارگروه حقوق کودک و فضای مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در بیاناتی ابراز داشت، کرونا به ما آموخت که ما تا چه حد به تشکیل این کارگروه نیاز داریم، با توجه به مخاطراتی که بیش از پیش کودکان ما را تهدید می کند، آموزش آنلاین در شرایط موجود موجباتی را فراهم نموده که خانواده ها ناچار به برقراری ارتباط با فضای مجازی گردند.
وی در ادامه افزود: مهمترین بحث در استفاده از فضای مجازی بحث آموزش استفاده صحیح از این فضاست که می بایستی برای کودکان فضایی امن ایجاد نمائیم و در این خصوص راهکارهایی در نظر بگیریم که یکی از آنها استفاده از سیم کارت ها و بسته های اختصاصی ایمن برای کودکان می باشد.
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و احصای تکالیف دستگاهها در زمینه حمایت از کودکان تأکید کرد خوشبختانه این قانون نوآوری های ارزشمندی در حمایت از بزه دیدگی و حمایت از کودکان دارد که وظیفه ما در وهله نخست آموزش و اطلاع رسانی این قانون به خانواده ها و مردم است و در وهله ثانی اتخاذ رویکردهای اجرایی درست که بتواند زمینه تحول در حمایت از کودکان و نوجوانان را به همراه داشته باشد.
در ادامه نمایندگان دستگاههای حاضر در جلسه نسبت به موضوع جلسه اظهار نظر و به ارائه راهکار و پیشنهاد پرداختند و در پایان تصمیماتی برای اجرای دقیق قوانین و مقررات اتخاذ گردید
.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/05/08 - 12:6
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک