English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
ضرورت چاره اندیشی سازمان ملل برای صیانت از مردم یمن

محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر وزیر دادگستری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما و در واکنش به کشتار کودکان و زنان بی گناه یمن در یک مراسم عروسی، گفت: در دوره‌ای که جامعه بشری از شیوع کرونا در رنج و عذاب است، بمباران مراسم عروسی در یمن منجر به خاک و خون کشیده شدن کودکان و زنان و مردان بی گناه شد.
وی تأکید کرد: دبیرکل سازمان ملل باید در قبال نقض آشکار قطعنامه
۲۵۳۲ و موازین بین المللی حقوق بشر دوستانه در شرایط سخت همه گیری کرونا که هر روزه در یمن و سوریه و عراق و افغانستان قربانی می‌گیرد و کودکان و زنان بی گناه را به خاک و خون می‌کشد، تدبیری بیندیشد.
عباسی افزود: در بند‌های عملیاتی قطعنامه شورای امنیت درباره ویروس کرونا که با پیشنهاد تونس و فرانسه به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده درخواست توقف عمومی و فوری خصومت‌ها در تمامی موقعیت‌ها وفق دستور کار شورا و حمایت از تلاش‌های دبیرکل و نماینده‌ها و سفرای ویژه در این راستا شده است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در این قطعنامه بر توقف عمومی و فوری خصومت در شرایط همه گیری کرونا تأکید شده است، اما متأسفانه شاهد حملات بی رحمانه دولت سعودی به زنان و کودکان بی گناه هستیم و تاکنون اقدامی از سوی دبیرکل یا سفرا و نمایندگان سازمان ملل برای توقف این حملات بی رحمانه نشده است.
عباسی با اشاره به بند
۳ این قطعنامه که مقابله با تروریسم بین المللی در شرایط همه گیری کرونا را مستثنی کرده است، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که این بخش از قطعنامه نیز کاملاً نقض می‌شود و همچنان ایالات متحده و دول غربی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و به آنان سلاح می‌فروشند.

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/05/08 - 12:53
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک