English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
توافق در برگزاری دوره های حقوق بشر اسلامی و میانجیگری مبتنی بر سند سنگاپور....

در دیدار رییس دانشگاه بین المللی دی ۸ با معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری:    توافق در برگزاری دوره های حقوق بشر اسلامی و میانجیگری مبتنی بر سند سنگاپور برای کشورهای عضو سازمان دی 8

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری در آستانه روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و در دیدار دکتر افخمی رییس دانشگاه بین المللی دی ۸ با دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و اعضای کمیته حقوق شهروندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرفین بر برگزاری دوره ای دکترای تخصصی پژوهش محور حقوق بشر اسلامی و حقوق کودک و برگزاری دوره های کوتاه مدت میانجیگری مبتنی بر سند بین المللی سنگاپور برای متقاضیان کشورهای عضو سازمان همکاری دی ۸ توافق کردند.

 معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در این نشست با اشاره به ظرفیت های دانشگاه بین المللی دی ۸ و حضور شخصیت های برجسته حقوقی کشور و حتی برخی از کشورهای عضو دانشگاه دی ۸ برای هدایت و راهنمایی دانشجویان دوره های دکترا و پسا دکترا تاکید کرد باید با بهره مندی از این ظرفیت ها برای پرداختن به برخی حوزه ها و رشته های دانشگاهی مغفول مانده بهره گرفت و در این عرصه ها طرحی نو درانداخت. وی افزود از زمان تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی تاکنون، متاسفانه نه در کشور ما و نه در دیگر کشورهای اسلامی اقدام خاصی در حوزه حقوق بشر اسلامی انجام نشده و تنها حرکت سمبولیک ما در این سالها تصویب پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری های اسلامی برای بزرگداشت روزی به عنوان حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی می باشد. بنابر این بنظر می رسد که با انتخاب چند نفر دانشجو در مقطع دکترای پژوهش محور از کشورهای عضو سازمان دی ۸ می توان تحولی در این زمینه ها ایجاد کرد و علاقمندان را به سمت و سوی پرداختن به این حوزه ها سوق داد. این استاد دانشگاه در ادامه افزود با توجه به امضای سند سنگاپور در زمینه میانجیگری که جمهوری اسلامی ایران نیز جزو اولین کشورهایی است که این سند را امضا و به تعریف رژیم حقوقی آن پرداخته و اقدامات ارزشمندی خصوصا برگزاری کنفرانس تخصصی  در این زمینه انجام داده بنظر می رسد که با برگزاری دوره دکترا و پسا دکترای این رشته در دانشگاه بین المللی دی ۸ می توان به آینده روشنتر روابط تجاری و فضای سازنده مبادلات اقتصادی بین کشورهای عضو سازمان همکاری های دی ۸ امیدوار بود. هم چنین با توجه به اینکه فوکال پوینت حقوق مالکیت فکری و مرکز اموزش سازمان جهانی مالکیت معنوی  وایپو در وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران مسقر است در این زمینه ها نیز می توان همکاری های خوبی را شروع و دنبال کرد.

در این دیدار دکتر افخمی رییس دانشگاه بین المللی دی ۸ با اشاره به عضویت کشورهای ترکیه پاکستان مصر بنگلادش و دیگر کشورهای عضو این سازمان تاکید کرد دانشگاه بین المللی دی ۸ ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری های علمی و فناوری و گسترش مرزهای دانش در اختیار دارد که با بهره گیری از آن می توان آینده بهتری را برای کشورهای عضو این سازمان رقم زد. وی افزود استقرار این دانشگاه در همدان فرصت مغتنمی برای جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای عضو ایجاد کرده کا بر اساس آن می توان گام های بلندی در جهت توسعه علمی بخصوص در حوزه های جدید و میان رشته ای برداشت. دکتر. افخمی با استقبال از پیشنهادات دکتر عباسی تاکید کرد دانشگاه بین المللی دی ۸ ظرفیت خوبی برای پرداختن به این حوزه های جدید دارد و با رسالت این دانشگاه انطباقی کامل دارد. ما می توانیم در چارچوب تفاهم نامه همکاری برای تحقق اهداف و برنامه های مشترک گام برداریم. در این جلسه که دکتر فریدون جعفری مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر ارزشیابی عملکرد وزیر علوم، دکتر فلاح مدیر کل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری؛ دکتر بزرگ نیا مدیر کل حقوق بشر وزارت دادگستری، دکتر مقدادی استاد دانشگاه مفید، و دکتر اصلی عباسی نماینده کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو حضور داشتند هر یک از حاضران به طرح دیدگاههای خود و زمینه های همکاری بین معاونت حقوق بشر وزارت دادگستری و دانشگاه بین المللی دی ۸ پرداختند.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/05/11 - 14:21
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک