English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه های بین المللی....

جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه های بین المللی زمینه بسیار مناسبی برای همکاری های علمی با دانشگاههای عضو سازمان منطقه ای D. 8 است.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی، دکتر محمود عباسی رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه در دیدار با دکتر افخمی رییس دانشگاه بین المللی دی ۸ با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در عرصه بین المللی بر آمادگی دانشگاه در گسترش همکاری های علمی و بین المللی خصوصا در حوزه های میان رشته ای تاکید کرد این دانشگاه ظرفیت های ارزشمندی برای نقش آفرینی در بین دانشگاههای کشورهای عضو سازمان همکاری های دی ۸ بلکه در عرصه دانشگاههای برتر دنیا دارد که در پرتو آن می توان همکاری های خوبی بین این دانشگاه و دانشگاه بین المللی دی ۸ شکل داد.

وی افزود نزدیک به دو دهه از تشکیل و فعالیت شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می گذرد که در حال حاضر در چارچوب کالج بین الملل فعالیت می کند و خوشبختانه زمینه خوبی برای همکاری های راهبردی با دانشگاه بین المللی دی ۸ وجود دارد. دکتر عباسی با اشاره به برنامه های راهبردی ریاست دانشگاه و نگاه عالمانه ایشان به جهش علمی و تحولات بنیادین در دانشگاه، تحقق این مهم را در پرتو رویکرد عملگرایانه و همگرایانه در عرصه همکاری های بین المللی می دانند. بدون تردید از ویژگی های بارز و برجسته نسل سوم دانشگاهها در پرتو همکاری های بین المللی و پرداختن به حوزه های میان رشته ای میسر است.

دبیر شورای اخلاق دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه های میان رشته ای در دانشگاه اشاره کرد و گفت با برگزاری دوره های مختلف دکترای تخصصی اخلاق پزشکی، فلوشیپ اخلاق زیست پزشکی، دوره های دکترا و پسادکترای اخلاق زیستی ، دوره های دکترای پژوهش محور در زمینه های جامعه شناسی پزشکی، حقوق سلامت ، و دوره های دکترای تخصصی  اقتصاد دارو، اقتصاد سلامت، سیاستگذاری سلامت که این دانشگاه از پیشتازان آن هست به حوزه های جدید میان رشته ای نظیر حقوق پزشکی ، حقوق زیست فناوری، حقوق ژنتیک' حقوق مالکیت فکری و حقوق داروسازی اشاره کرد و گفت با تشکیل دپارتمان حقوق فناوری های نوین در دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه زمینه برگزاری این دوره ها در دانشگاه وجود دارد. ضمن اینکه کالج بین الملل دانشگاه نیز آمادگی پذیرش دانشجوی خارجی در همه رشته های پزشکی، دندانپزشکی ، و داروسازی و رشته های وابسته را دارد.

دکتر افخمی رییس دانشگاه بین المللی دی. ۸  در این دیدار با استقبال از همکاری مشترک با دانشگاه وزین علوم پزشکی شهید بهشتی، پرداختن به حوزه های میان رشته ای را از اولویت های دانشگاه بین المللی دی. ۸ عنوان کرد و بر ضرورت توجه به رشته ها و حوزه های جدید تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بین المللی دی ۸ ، گرچه وابسته به سازمان همکاری های دی. ۸ می باشد ولی دامنه فعالیت های آن محدود به این کشورها نیست و می تواند در عرصه های مختلف بین المللی فعالیت کند.

دکتر افخمی با تشریح اهداف و برنامه های دانشگاه بین المللی دی. ۸ پرداختن به دوره های کوتاه مدت آموزشی را نیز یکی از برنامه های این دانشگاه عنوان کرد که متقاضیان زیادی دارد و با توجه به شیوع کرونا حتی می توان این دوره ها را بصورت مجازی تعریف و ارائه کرد.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/05/11 - 14:23
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک