English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
بازدید دبیر مرجع ملی از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست دامغان

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که به شهرستان دامغان سفر کرده است در بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست دامغان از بخش های مختلف این مراکز بازدید و با مسئولان و کودکان این مراکز به گفتگو پرداخت.

وی در جمع مسئولان شهرستان دامغان؛ شهردار، رییس شورای شهر، فرمانده نیروی انتظامی، قائم مقام کمیته امام خمینی سمنان و جمعی از مردم و مسئولان مراکز نگهداری کودکان خطاب به کودکان این مرکز گفت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وظیفه اش حمایت از حقوق کودکان در سطح ملی است و در صورت مشاهده موارد نقض حقوق کودک شما می توانید از مرجع ملی خواستار پیگیری آن شوید. وی با اشاره به آیین شعر خوانی کودکان این مرکز و ضمن تجلیل از آنان گفت هر یک از شما از استعدادهای بالقوه و درخشان این مرز و بوم هستید که باید آینده ایران را بسازید و مدیریت جامعه را در دست گیرید. پس باید همه توان خود را در جهت علم آموزی به کار بندید. دولت وظیفه دارد به کشف این استعدادهای درخشان بپردازد و حمایت همه جانبه از کودکان وظیفه ماست. وی افزود حق کودکان است که از زندگی شایسته بهره مند باشند و کرامت انسانی آنها پاس داشته شود. حق کودکان است که از تعلیم و تربیت صحیح بهره مند شوند از فضای مجازی امن برخوردار باشند. حق کودکان است که بازی و شادی کنند و وظیفه دولت و خانواده هاست که زمینه تحقق این حق ها را فراهم کنند. در این نشست تنی چند از کودکان مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست به شعر خوانی پرداختند و برخی از مسئولان شهرستان به طرح دیدگاه های خود در زمینه حمایت از کودکان پرداختند.
در این بازدید که  عصاری، معاون مدیرکل دفتر ارزشیابی عملکرد وزارت دادگستری و دبیر انجمن علمی حقوق کودک ایران، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری را همراهی کردند کلینیک حقوق کودک شهرستان دامغان افتتاح و شروع بکار نمود.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/08/11 - 15:33
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک