English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
بیست و دومین کلینیک حقوق کودک کشور در دامغان افتتاح شد

بیست و دومین کلینیک حقوق کودک کشور در شهرستان دامغان استان سمنان افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری با ایجاد دفتر نمایندگی انجمن علمی حقوق کودک ایران و تعیین اعضای شورای آن که متشکل از رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، رییس دادگستری دامغان، مدیرگروه حقوق دانشگاه و یکی از اساتید گروه حقوق دانشگاه دامغان می¬باشد بیست و دومین کلینیک حقوق کودک کشور با مدیریت بهنیافر رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افتتاح شد.
در این مراسم که رییس شورای شهر دامغان، شهردار، رییس دانشگاه دامغان، رییس دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گروه حقوق این دانشگاه، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سمنان و جمعی از مردم و خیرین حضور داشتند کلینیک حقوق کودک دامغان افتتاح شد.
محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری با اشاره به اینکه دامغان یک شهر فرهنگی و دانشگاهی است و اراده مصمم همه مسئولان شهرستان تحقق همه جانبه حقوق کودک می باشد تأکید کرد: کلینیک حقوق کودک ابزار تحقق این اهداف بلند است. در این نشست با شکوه که رنگ و بوی آکادمیک بخود گرفته و همه چهره ها و شخصیت های دانشگاهی حضور دارند شایسته است بر اساس معیارهایی که در سند ملی حقوق کودک اعلام کرده ایم اساتید دانشگاه دانشجویان دکترا را به این سمت و سو سوق دهند که وضعیت فرهنگی و اجتماعی حوزه کودکان را رصد و ارزیابی کنند و در بازه زمانی یکسال آینده و پس از گذشت یکسال از فعالیت این کلینیک ارزیابی کنیم که چه اتفاقی در سطح شهر افتاده و تا چه میزان توانسته ایم در جهت ارتقای حقوق کودکان حرکت کنیم .
وی افزود: بسیاری از اموری که امروز دولت متکفل آن است باید به شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر سپرده شود. با ساختارهای معیوب و بوروکراسی فلج نمی توان انتظار تحول داشت برای حمایت از حقوق کودکان باید طرحی نو درانداخت و از ایده های برآمده از جامعه علمی و دانشگاهی بهره گرفت تصور کنید چقدر این صحنه زیباست که رییس دانشگاه و رییس دادگستری، شهردار و رییس شورای شهر و خیرین در مجمعی کنار هم جمع شده اند تا برای ارتقای حقوق کودکان گام بردارند. اینجانب چند روز قبل از رییس محترم دادگستری خواستم برای شورای نمایندگی انجمن علمی حقوق کودک نماینده معرفی کنند ولی ایشان ابراز تمایل کردند که موضوع کودکان اینقدر مهم است که علاقمندم شخصاً حضور داشته باشم و اینگونه تفکرات و همیت ها شایسته تقدیر است. در این جلسه جای آقای فرماندار خالی است که از ایشان هم دعوت می¬کنیم به جمع ما بپیوندند تا با یک حرکت هماهنگ و هماوا بتوانیم آینده بهتری را برای کودکان این شهر رقم بزنیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

 

تاریخ انتشار: 1399/08/11 - 15:34
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک