English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
مقاله: تجلی گاه ستارگان آسمان ایثار بر بال فرشتگان زمین

دکتر محمود عباسی

رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی

و دبیر شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

امروز، میلاد بانویی است که واژگان ایثار و صبر و استقامت را در قاموس انسانیت، معنایی دیگر بخشید؛ او که به رغم تمام ناملایمات و سختی ها، استوار ایستاد، طاقت از کف نداد و تا آخرین لحظه با تنی رنجور و زخمی مهجور، مرهم دردهای بهترینِ انسانها بر روی زمین شد.

و اینک ای پرستار تو چه زیبا و تأثیرگذار، تأسی خود را از آن ستاره پرنور آسمان هدایت، متجلی ساختی. زمانی که کشور در سیلاب حوادث، آماج تشویش و ترس و نومیدی بود، همین نگاه ها و دست های گرم شما پرستاران عزیز، التیام بخش دردهای بیماران و نویدِ امتداد نفس های به شماره افتاده مردم سرزمینمان ایران شد.

روز پرستار، امسال رنگ و بویی دیگر دارد؛ گویی که امسال را باید نه روز و هفته پرستار که سال پرستار نامید؛ سال سختی که سپیدپوشان بی ادعا در نبردی نفس گیر و بی امان و آزمونی سخت و ناتمام، فداکارانه در خط مقدم جهاد، بذل جان کردند و پرچم سلامت کشور را بالا نگاه داشتند.

در این تنگنای شیوع بیماری که با مشکلات معیشتی و تحریم ها عجین شد و درد این ملت شریف را دوچندان نمود، شما سفیران سلامت به رغم تمامی کاستی ها، با همتی ستودنی، هرگز از حرکت بازنایستادید؛ عزم خویش را در بحران و تردید، از کف ندادید؛ رنج بر تن هموار کرده، مرهم دردهای این مردم شدید؛ و در ادای رسالت تاریخی تان فراتر از انتظار، درخشیدید؛ و اینک، ترجمانِ ایثار بر تارک تاریخ کشور؛ پرستاران نیکوسرشتی هستند که در این عرصه سیمرغ و جولانگه شیران، افسانه را لباس واقعیت پوشاندند.

درود بر شما فرشتگان جانفشان و سلام بر روان پاک آن کبوتران پرکشیده وطن، که تاریخ ملتهب معاصر را به دم مسیحایی خود رنگ قرار و حیات بخشیدید. شگفت است این مجاهدت و پایداری و این صلابت و خستگی ناپذیری تا پای جان؛ چگونه می توان قدر این عظمت را از کرسی قلم بر قامت کلام نشاند؟! ما را یارای ادای دین به شما سپیدپوشان بی ادعا نیست؛ و به راستی پاداش شما را جز پروردگار چه کسی می تواند عطا کند؟

صمیمانه مقام شما را ارج می نهیم و بر دستان آسمانیتان بوسه تقدیر می زنیم و از درگاه حضرت باری برایتان سلامتی و توفیق الهی و پاداشی همسنگ با عشق و ایثار و از خود گذشتگی زینب (س) آرزومندیم.

 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/09/30 - 13:26
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک