English
اطلاعات تماس
 
تلفن: 26913084 - 26913073
نمابر: 26758617
آدرس دبیرخانه: تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، بالاتر از دادگاه های تجدید نظر استان تهران، بن بست آبنوس، پلاک 29، طبقه سوم، واحد 6
پست الکترونیکی: iranjurisunion90@gmail.com
کد پستی:
مشاهده خبر
کانون اصلاح و تربیت یزد منطبق با استانداردهای بین المللی است

به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که در راس هیاتی از مدیران وزارت دادگستری به استان یزد سفر کرده است از کانون اصلاح وتربیت یزد بازدید و این کانون را منطبق با استانداردهای بین المللی و از حیث ساختار بومی و منطقه ای ان را بی نظیر توصیف کرد.
در این بازدید سه ساعته که جلالیان مدیر کل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، فلاح مدیر کل دفتر همکاری های بین المللی وزارت دادگستری، صاحبی رییس کانون اصلاح و تربیت، خانم افخمی معاون مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد و مسئولان کانون حضور داشتند دبیر مرجع ملی و هیات همراه ضمن بازدید از بخش های مختلف کانون و فعالیت های انجام شده در حوزه های فرهنگی، ورزشی، برگزاری کلاس های متنوع نظیر تلاوت قرآن، احکام، مهارت های حرفه اموزی، لیزر، معرق، کتاب وکتابخوانی، بهداشت ودرمان، روانشناسی، روان درمانی،گروه همخوانی و تواشیح و نیز فراهم کردن فضایی بسیار دلنشین با ذوق و سلیقه معماری سنتی و مبتنی بر فرهنگ و ارزش های بومی یزد این فعالیت ها را بسیار ارزشمند و بی نظیر بر شمرد و تاکید کرد در بهترین کشورهای اروپایی نظیر هلند و سوییس هم کانون های اصلاح و تربیت با این ویژگی های منحصر بفرد ندیده ام. اینجانب به هیات های حقوقی و قضایی از برخی کانون های اصلاح و تربیت کشورهای اروپایی بازدید کرده ام و استانداردهای مورد اعمال در این کانون را در کشورهای اروپایی ندیده ام. وی با تعریض جمله ای خطاب به رییس کانون گفت ما باید نگران آن باشیم نوجوانانی که به این مرکز می آیند علاقه ای به ترک کانون نداشته باشند .
رییس کانون اصلاح و تربیت استان یزد در این بازدید گزارش مبسوطی از فعالیت ها و برنامه های کانون ارائه کرد و از هیات بازدید کننده خواست با ارائه رهنمودهای خود زمینه ارتقای کانون و فعالیت های ان را فراهم نمایند. دبیر مرجع ملی ضمن تشکر و قدردانی از رییس کانون اصلاح و تربیت که با بهره گیری از ذوق و سلیقه سرشار خود و با نگاه دقیق و عمیق به فرهنگ و معماری بومی سنت و مدرنیته را درهم آمیخته و کانونی چنین زیبا و با شکوه طراحی و شخصا بر آن ساخت و معماری ان نظارت نموده گفت بافتار این کانون قابل تعمیم به سایر کانون های اصلاح و تربیت کشور است و باید قدر آن تلاش های پیگیر و صادقانه رییس محترم کانون و همکارانشان باشیم. دکتر عباسی در این بازدید بر ضرورت بهره گیری از حمایت های دولت، خیرین و نهادهای عمومی و مردمی جهت پیوند زمان حضور نوجوانان در کانون و خروج از کانون تاکید کرد و گفت چنانچه از فرصت های بزرگی که در این دوران فراروی اطفال و نوجوانان در کانون قرار می گیرد و به آموزش و تعلیم و تربیت و مهارت های حرفه آموزی و ایجاد زمینه دوباره اجتماعی شدن آنان می پردازد بهره نگیریم و فردای پس از خروج را رها کنیم و به حمایت اجتماعی از این کودکان و نوجوانان نپردازیم سرمایه های خود را بر باد داده ایم. اینجاست که باید در پرتو اموزه های سیاست جنایی طرحی نو درانداخت و برنامه هایی تدبیر کرد که در چارچوب فلسفه تشکیل کانون اصلاح و تربیت حرکت کنیم.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهار داشت: من از بسیاری از کانون های اصلاح و تربیت کشور بازدید کرده ام ولی ارزیابی من از کانون اصلاح وتربیت استان یزد این است که این کانون به طور شایسته و به نحو احسن وظایف خود را انجام داده است.
وی در ادامه از ساختمان در حال احداث این مرکز نیز بازدید نمود و از طراحی معماری و نقشه و انطباق آن با ارزش های بومی و سنتی و امتزاج سنت و مدرنیته تجلیل کرد.
در ادامه این بازدید هیات حقوق بشری کشور با نوجوانان حاضر در کانون به بحث و گفتگو پرداختند و مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دادند.
در پایان این بازید جلالیان مدیر کل دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به تشریح قانون جدید حمایت از اطفال و نوجوانان و ابتکارات و نوآوری های آن پرداخت و تاکید کرد خوشبختانه این قانون بر حمایت همه جانبه از کودکان و نوجوانان راهکارهای ارزشمندی فراروی ما گذاشته و در ماده ۶ این قانون نیز تکالیفی بر دوش کانون های اصلاح و تربیت گذاشته که البته ما باید به روح قانون نیز توجه داشته باشیم که فلسفه نگهداری و حضور اطفال و نوجوانان در کانون را دوباره اجتماعی کردن آنها می داند.



 

روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های علمي گروه حقوق ایران

تاریخ انتشار: 1399/10/16 - 17:39
شناسنامه انجمن

اتحاديه انجمن هاي علمي گروه حقوق ايران

The Union of Scientific Associations of Iran Law Group

 
طراحی و اجرا : شرکت آداک